
کتابفروش ایلامی پرمخاطب در طرح پیوست نمایشگاه کتاب تهران: بیشترین فروش ما در بخش حضوری است
1404/02/31-12:15
مدیر کتابفروشی «شازده کوچولو» در ایلام که از جمله فروشگاههای صدرنشین فروش در طرح پیوست نمایشگاه کتاب تهران است، میگوید که بیشتر مخاطبانش در بخش حضوری است.
به گزارش روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، بخش پیوست سیوششمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران از روز یکشنبه (۲۸ اردیبهشت) آغاز به کار کرده و تا پایان روز پنجشنبه (اول خرداد ۱۴۰۴) به کار خود ادامه میدهد.
این بخش به فروش ویژه کتابفروشیها اختصاص دارد و علاقهمندان میتوانند به هر دو صورت حضوری و مجازی از کتابفروشیهای عضو سامانه بازار کتاب منابع مورد نظر خود را با ۲۰ درصد تخفیف یارانه کتاب تا خرید دومیلیون تومان برای هر کدملی، تهیه کنند.
خوشبختانه این طرح با استقبال مناسبی از سوی مردم و کتابفروشیها بویژه هموطنان غیرتهرانی مواجه شده و طی دو روز حدود ۱۲ هزار نسخه کتاب در آن به دست مخاطبان رسیده است. عمده کتابفروشیهای پرمخاطب در این طرح کتابفروشیهای غیرتهرانی هستند.
یکی از فروشگاههای پرمخاطب و پرفروش در این طرح کتابفروشی «شازده کوچولو» در ایلام به مدیریت علی یعقوب زاده است. یعقوب زاده به گفته خود ۶ سال است که به حرفه کتابفروشی روی آورده و در این مدت کوتاه توانسته حرفهای عمل کند. با او گفتوگوی کوتاهی داشتهایم.
مدیر کتابفروشی «شازده کوچولو»ی ایلام درباره نحوه خرید مشتریان در طرح پیوست نمایشگاه کتاب تهران گفت: بیشتر فروش ما در بخش حضوری است، بنابراین عمده خریداران همه از همشهریانم هستند. در طول این سالها همیشه من و همکارانم اول خودمان کتابها را میخوانیم تا بتوانیم به خوبی به مخاطبان معرفی کنیم. به همین دلیل مخاطبان و مشتریان به ما اعتماد کردهاند.
وی افزود: طرح فروش ویژه کتابفروشیها یا همان پیوست سیوششمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران با تخفیف و یارانهای که در اختیار مخاطبان میگذارد، در بیشتر شدن مشتریان موثر بوده و فروش ما را دوبرابر کرده است. عمده دلیل برای بیشتر شدن مشتریان ما هم همین مسئله تخفیف است؛ و گرنه ما چندان قائل به تبلیغات در فضای مجازی نیستیم. در سایت فروشگاه تعدادی از دانشجویان درباره کتابها مینویسند و صحبت میکنند و این باعث اعتمادسازی شده است.
یعقوب زاده همچنین به مخاطبان و مشتریان مجازی فروشگاه «شازده کوچولو» اشاره کرد و ادامه داد: یکی از دلایل اعتماد مشتریانی که از طریق فضای مجازی جذب فروشگاه «شازده کوچولو» شدهاند، بستهبندی مناسب کتابهاست. ما پیش از ورود به طرحهای فروش مجازی، شیوه بسته بندی را کامل آموختیم. به لطف خدا تاکنون هیچ کتابی به فروشگاه عودت نشده است. البته اگر بتوانیم از نوشته، شعر یا بسته بندیهای فانتزی هم استفاده کنیم، تاثیر بیشتری خواهد داشت، اما واقعیت را بخواهید فرصت چندانی برای این کار نداریم.
وی عمده دلیل پرمخاطب شدن کتابفروشیها در طرحهای فروش ویژه را اعمال تخفیف روی بهای کتابها دانست و گفت: فروشگاه شازده کوچولو گاهی همراه با طرحهای تخفیف در فروش ویژه، خود نیز تخفیفهایی به مخاطبان میدهد. من حاضرم از سود خودم بگذرم و درصد بیشتری تخفیف بدهم تا مخاطبان بیشتری جذب کتابها شوند. مثلا رمان «کلیدر» قیمت بالایی دارد، بارها من از سود زیاد خودم گذشتم و درصد بیشتری تخفیف دادم و مشتریان این رمان بیشتر شد. حتی تخفیفهای بیشتر باعث شد تا از شهرهای ایوان و آبدانان هم مشتری حضوری پیدا کنم.
علاقهمندان برای خرید کتاب از پیوست سیوششمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران تا پایان روز پنجشنبه اول خرداد (۱۴۰۴) فرصت دارند تا به سامانه bazarketab.ir مراجعه کرده و به تهیه منابع مورد نظر خود با ۲۰ درصد تخفیف یارانه کتاب بپردازند.