تأثیر تبلیغات شهری بر جذب مخاطبان به نمایشگاه کتاب تهران

1404/02/18-19:00

مدیر انتشارات گلگشت معتقد است که تبلیغات شهری و رسانه‌های تصویری در اطلاع‌رسانی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران میان مردم نقش مهمی دارد که این امر کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

 

مدیر انتشارات گلگشت با اشاره به اینکه این انتشارات به شکل تخصصی در حوزه ادبیات داستانی ورزش فعال است، به خبرنگار ستاد خبری سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: بیشتر مخاطبان ما نوجوانان و جوانان هستند. با توجه به افزایش قیمت کتاب، تلاشمان بر این است که قیمت‌ها از یک اندازه‌ای بالاتر نرود تا مخاطبان بتوانند کتاب بخرند.


ماشاالله صفری افزود: با توجه به گرانی کتاب و فروش پایین این کالای فرهنگی، بن‌های کتاب کمک بزرگی به خریداران و ناشران است، زیرا نمایشگاه کتاب فرصت مناسبی برای ارتقای بازار اقتصاد نشر در کنار رشد کیفیت فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه است.


وی یکی از راه‌های حمایت از ناشران توسط مسئولان مربوط به برپایی این رویداد فرهنگی را تبلیغات دانست و تصریح کرد: تبلیغات نمایشگاه در سطح تهران و رسانه‌های تصویری باید قوی‌تر باشد. متأسفانه کتاب در ایران ویترین ندارد. محصولاتی چون پفک و مایع لباس‌شویی در تلویزیون تبلیغ می‌شوند؛ اما کتاب به آن صورت هیچ جایگاهی در تبلیغات رسانه ملی ندارد. لااقل در این مدت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سازوکارها در بخش تبلیغات شهری و رسانه‌ای باید به گونه‌ای باشد که مردم بدانند و بیایند.


به گفته صفری، نشر گلگشت با 9 عنوان کتاب جدید و 83 عنوان کتاب تخصصی ادبیات ورزشی در سی‌وششمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت کرده است.

 

سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۷ تا ۲۷ اردیبهشت‌ ۱۴۰۴ با شعار «بخوانیم برای ایران» در محل مصلی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است. هم‌زمان با برگزاری بخش حضوری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۴ تهران، بخش مجازی نمایشگاه نیز در سامانه book.icfi.ir امکان خرید غیرحضوری کتاب را برای علاقه‌مندان مهیا کرده است.

به ما بپیوندید: