عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی:

بخش مجازی نمایشگاه کتاب عدالت فرهنگی را میسر کرد

1402/03/03-11:31

تقی پورنامداریان گفت: بخش مجازی نمایشگاه کتاب دسترسی آسان و ارزان به کتاب را فراهم کرده و به برقراری عدالت فرهنگی کمک کرد.

تقی پورنامداریان؛ شاعر و استاد ادبیات فارسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در گفت‌وگو با ستاد خبری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بیان کرد: مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید تسهیلاتی را برای فرهنگ‌دوستان درنظر بگیرند تا کتاب با قیمت کمتر و راحت‌تر در اختیار همه مردم قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه بخش مجازی نمایشگاه دسترسی آسان به کتاب را برای همه مردم در سراسر کشور فراهم کرده و صنعت نشر را در راستای برقراری عدالت فرهنگی پیش برده است، افزود: نمایشگاه مجازی در دوران کرونا فعالیت خود را آغاز کرد و امسال نیز همزمان با نمایشگاه حضوری برگزار شد. با اینکه تجربه ای جدید است، اما از آن استقبال خوبی صورت گرفت و همچنین باعث کم شدن هزینه‌ رفت‌وآمد مخاطبان و دسترسی راحت‌تر به کتاب شد.

پورنامداریان گفت: دانشجویان و کسانی که با کتاب سروکار دارند، معمولا با قیمت‌های بالای کتاب مواجه هستند که برای آن راهکارهایی مثل تخصیص یارانه وجود دارد و این امر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران محقق شد. البته تکنولوژی هم به کمک کتابخوانی آمده و کتاب‌ها علاوه‌بر کاغذی بودن به‌صورت پادکست و پی‌دی‌اف تولید می‌شوند که تولیدات این‌چنینی هم باعث کاهش قیمت کتاب می‌شود.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیستم تا سی‌ام اردیبهشت ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار شد.

به ما بپیوندید: