مدیر غرفه «مؤسسه معارف اسلامی الغری» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران:

نمایشگاه کتاب تهران در روابط فرهنگی میان ایران و کشورهای عربی نقش برجسته‌ای ایفا می‌کند

1402/03/03-11:14

ولید الموسوی گفت: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در تبادل فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عربی به طور عام و کشور عراق به طور خاص،‌ نقش برجسته‌ای دارد.

 

ولید الموسوی؛ مدیر غرفه موسسه معارف اسلامی الغری (انتشاراتی فعال در نجف اشرف) به ستاد خبری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: در غرفه مؤسسه معارف اسلامی الغری در نمایشگاه کتاب تهران، تمامی آثار منتشرشده موسسه را به بازدیدکننگان عرضه کردیم و همچنین نشریاتمان را نیز رایگان به مخاطبان ایرانی ارائه دادیم.


وی افزود: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در طول سال‌های گذشته همواره رویدادی فعال و تأثیرگذار بوده است. من از سال‌ها پیش تاکنون در این نمایشگاه شرکت کرده‌ام و به ضرس قاطع می‌گویم که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در  دوره سی‌وچهارم به نسبت دوره‌های قبل بسیار پیشرفت کرده بود. همه چیز در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خوب بود. البته نباید به این سطح از پیشرفت نمایشگاه بسنده کرد. 


ولید الموسوی درباره جایگاه کتاب در دیپلماسی فرهنگی گفت: نقش کتاب در عرصه دیپلماسی فرهنگی بسیار مهم و غیرقابل انکار است و روزبه‌روز نیز نقشش تقویت می‌شود. به همین دلیل همگرایی و هم‌افزایی میان مراکز انتشاراتی در جمهوری اسلامی ایران و مؤسسات انتشاراتی در کشورهای جهان عرب همواره وجود داشته و اکنون نیز این همکاری‌ها به قوت خود باقی است. ما برنامه‌های مختلفی برای تقویت این همکاری‌ها داریم تا بتوانیم سطح هم‌افزایی‌ میان جمهوری اسلامی ایران و عراق در حوزه کتاب و فرهنگ را ارتقاء بخشیم. 


مدیر غرفه موسسه معارف اسلامی الغری ادامه داد: بدون شک، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در تبادل فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عربی به‌طور عام و کشور عراق به‌طور خاص،‌ نقش برجسته‌ای دارد. در حال حاضر،‌ تبادل فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عربی ازجمله عراق،‌ سوریه و... در سطوح عالی وجود دارد و ما برای تقویت بیش از پیش آن تلاش می‌کنیم. 


وی در ادامه با اشاره به این نکته که روابط میان جمهوری اسلامی ایران و عراق در عرصه‌های گوناگون حسنه است، گفت: مناسبات میان ایران و عراق نه تنها در حوزه کتاب و فرهنگ، بلکه در حوزه‌های گوناگون رو به پیشرفت است. طبیعی است که تحقق پیشرفت در هر بخش از این روابط،‌ بر پیشرفت روابط در بخش‌های دیگر نیز تاثیرگذار خواهد بود. امیدوارم بتوانیم در آینده نزدیک از ثمرات گسترده روابط حسنه میان جمهوری اسلامی ایران و عراق در عرصه‌های گوناگون بهره‌برداری کنیم.


سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیستم تا سی‌اُم اردیبهشت ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار شد.

 

 

به ما بپیوندید: