
کرونا ذائقه خرید مردم را از حضوری به آنلاین تغییر داده است
1401/02/26-16:32
مدیر توسعه ارتباطات مهر و ماه گفت: کرونا باعث شد تا همه به سمت خرید مجازی سوق پیدا کنند و این مساله ذائقه خرید مخاطب را تغییر داد، تا جایی که می بینیم امروز هم بخش قابل توجهی از مردم ترجیح می دهند از این طریق خرید کنند و به نسبت حضور مردم در مصلی کمرنگ شده است.
به گزارش ستادخبری سیوسومین نمایشگاه بینالمللی کتاب، مجید بهنام با بیان اینکه اگر بتوانیم فرهنگسازی درستی داشته باشیم، قطعاً حضور ناشران در عرصه مجازی و فیزیکی به صورت یکسان خواهد بود، افزود: تلاش کردیم با توجه به بودجهبندی آثاری که در نمایشگاه کتاب عرضه میکنیم، وضعیت را به گونهای مدیریت کنیم که با عدم موجودی آثار روبهرو نشویم؛ چرا که مخاطب امروز چندان به برند وفادار نیست و به سرعت ترجیح می دهند به سراغ ناشران دیگر بروند.
مدیر توسعه ارتباطات مهر و ماه خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات امروز صنعت، بحث عدم مدیریت توزیع کاغذ است و انتظار می رود به جای اینکه به دنبال کاهش قیمت این قلم باشیم، بتوانیم مدیریت درستی در این حوزه داشته باشیم. قطعاً شرایط ناشران وضعیت خوبی ندارد، اما نمایشگاه اتفاق خوبی برای ناشران در وضعیت فعلی بود.
سیوسومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران از بیستویکم آغاز شده و تا سیویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار میشود.