طرح فصلی فروش کتاب موجب ترویج فرهنگ کتابخوانی می شود

کتاب همچنان یک رسانه قابل اتکاست

1399/08/26-12:53

یک پژوهشگر و استاد دانشگاه با اشاره به نقش هفته کتاب در ترویج فرهنگ مطالعه گفت: در عصر حاضر وسایل ارتباط¬ جمعی و فردی بسیار بیش از پیش رواج یافته است. اما مرور زمان نشان داده که هیچ رسانه ای مانند کتاب نمی تواند اینگونه سنجیده و سازمان یافته ما را از جهان پیرامونمان آگاه کند.

امیرحسین خداپرست پژوهشگر حوزه فلسفه و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، گفت: اتفاقاتی مانند هفته کتاب می­تواند هرساله موجب یادآوری این موضوع شود که علیرغم وجود تمامی رسانه­هایی که در دسترس است و وقت زیادی صرف آن می­کنیم، کتاب همچنان به­ عنوان یک رسانه قابل اتکا باقی مانده است.

خداپرست در ادامه در رابطه با طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) گفت: این طرح در این مدت بسیار تعیین­کننده و تاثیرگذار بوده است. به­رغم اینکه در چندسال اخیر قیمت کتاب افزایش داشته اما به لطف وجود چنین طرح­هایی افراد همچنان می توانند از این امکانی که در اختیارشان قرار گرفته استفاده کرده و راحت­تر برای تهیه کتاب هزینه کنند. این طرح موجب ایجاد شور و اشتیاق محسوس در بازار خرید و فروش می­شود که همین امر به­نوعی ترویج فرهنگ کتابخوانی محسوب می­شود.

طرح پاییزه کتاب ۹۹ همزمان با هفته کتاب در حال برگزاری است؛ بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «دانایی؛ مانایی» از ۲۴ آبان آغاز و تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ ادامه دارد.

به ما بپیوندید: