
کتاب همچنان یک رسانه قابل اتکاست
1399/08/26-12:53
یک پژوهشگر و استاد دانشگاه با اشاره به نقش هفته کتاب در ترویج فرهنگ مطالعه گفت: در عصر حاضر وسایل ارتباط¬ جمعی و فردی بسیار بیش از پیش رواج یافته است. اما مرور زمان نشان داده که هیچ رسانه ای مانند کتاب نمی تواند اینگونه سنجیده و سازمان یافته ما را از جهان پیرامونمان آگاه کند.
امیرحسین خداپرست پژوهشگر حوزه فلسفه و استاد دانشگاه در گفتوگو با ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، گفت: اتفاقاتی مانند هفته کتاب میتواند هرساله موجب یادآوری این موضوع شود که علیرغم وجود تمامی رسانههایی که در دسترس است و وقت زیادی صرف آن میکنیم، کتاب همچنان به عنوان یک رسانه قابل اتکا باقی مانده است.
خداپرست در ادامه در رابطه با طرحهای توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشیها (طرحهای فصلی فروش کتاب) گفت: این طرح در این مدت بسیار تعیینکننده و تاثیرگذار بوده است. بهرغم اینکه در چندسال اخیر قیمت کتاب افزایش داشته اما به لطف وجود چنین طرحهایی افراد همچنان می توانند از این امکانی که در اختیارشان قرار گرفته استفاده کرده و راحتتر برای تهیه کتاب هزینه کنند. این طرح موجب ایجاد شور و اشتیاق محسوس در بازار خرید و فروش میشود که همین امر بهنوعی ترویج فرهنگ کتابخوانی محسوب میشود.
طرح پاییزه کتاب ۹۹ همزمان با هفته کتاب در حال برگزاری است؛ بیستوهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «دانایی؛ مانایی» از ۲۴ آبان آغاز و تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ ادامه دارد.