در بازدید وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان از غرفه ایران

همکاری‌های فرهنگی ایران و باکو گسترش می‌یابد

1398/07/06-12:28

در اولین روز افتتاح نمایشگاه کتاب باکو، علی احمد اُف(معاون نخست وزیر)، ابوالفضل قاریف(وزیر فرهنگ) و کریم طاهراف (رئیس کتابخانه ملی جمهوری آذربایجان) از غرفه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، در این بازدید مراد خزائی، مسئول غرفه ایران ضمن معرفی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران  گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های منطقه است که در آن بیش از 2 هزار ناشر داخلی و نزدیک به ۴۰ ناشر از کشورهای دیگر در آن حضور می‌یابند.

 خزائی در ادامه در خصوص کشورهایی که تا کنون به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران حضور داشته اند توضیحاتی را ارائه و عنوان داشت: حضور ما برای دومین بار در نمایشگاه کتاب باکو در جهت گسترش همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور است و این آمادگی وجود دارد تا در خواست نمایشگاه کتاب باکو را به عنوان شهر مهمان نمایشگاه کتاب تهران مورد بررسی قرار دهیم‌.

در ادامه وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان نیز از حضور جمهوری اسلامی ایران در این دوره از نمایشگاه ابراز رضایت نمود و امیدوار شد که همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور بیش از این گسترش یابد.

کریم طاهر اُف، رئیس کتابخانه ملی جمهوری آذربایجان نیز در این بازدید گفت: بسیار خوشحالم که ایران در این دوره از نمایشگاه حضور دارد. علاقه‌مندم که در نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا کنم و حضور در نمایشگاه کتاب تهران در سال آینده را در دستور کار خود قرار داده‌ام.

پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری نمایشگاه کتاب تهران و باکو تهیه شده که این تفاهم نامه همکاری مشترک در نمایشگاه کتاب فرانکفورت به امضاء طرفین می‌رسد.

در اولین روز نمایشگاه غرفه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران مورد توجه و استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

احمد ذوعلم، مدیر آژانس ادبی دایره مینا نیز با ناشرانی از جمله انتشارات «چنار» از کشور جمهوری آذربایجان جهت فروش و تبادل کپی رایت گفت‌و‌گو داشت.

به ما بپیوندید: