در بازدید نماینده ولی‌فقیه در سوریه از غرفه ایران

ایران باید پیش‌قدم فعالیت‌های فرهنگی در سوریه باشد

1398/06/26-12:58

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابوالفضل طباطبایی اشکذری، نماینده ولی‌فقیه در سوریه از غرفه ایران در نمایشگاه کتاب سوریه بازدید کرد. ایشان در این بازدید گفت: جمهوری اسلامی ایران در انجام فعالیت‌های فرهنگی در سوریه باید پیش‌قدم باشد.

به گزارش روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، ظهر روز گذشته (25 شهریور) حجت‌الاسلام سید ابوالفضل طباطبایی نماینده ولی‌فقیه در سوریه از غرفه ایران در نمایشگاه کتاب سوریه بازدید کرد. وی در این بازدید ضمن در جریان قرار گرفتن فعالیت‌های غرفه ایران گفت: کتاب مانند قلب در بدن است و یکی از ابزارهای مهم برای انتقال مفاهیم است که تأثیرگذاری بسیاری دارد.

وی در ادامه در خصوص حضور ایران در این دوره از نمایشگاه گفت: حضور جدی و پرتلاش ایران در این دوره از نمایشگاه کتاب سوریه قابل‌تقدیر است اما باید تلاش شود تا در دوره‌های بعدی به شکل گسترده تر و با تعداد ناشران بیشتری شرکت کند. هم‌چنان که در زمان جنگ ما اولین کشوری بودیم که در کنار مردم سوریه قرار گرفتیم، باید در فعالیت‌های فرهنگی نیز در این کشور پیش‌قدم باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در سوریه در ادامه بازدید خود از غرفه ایران خاطرنشان ساخت: این نهاد آمادگی دارد تا در کنار مسئولان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به فعالیت‌های فرهنگی در سوریه سرعت بخشد.

در ادامه این بازدید نماینده انتشارات بعثت 27، انتشارات فاتحان و رئیس هیئت‌مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس گزارشی از کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه را ارائه دادند.

علی ناظری رئیس هیئت‌مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس نیز گفت: در ماه‌های آینده نمایشگاه کتاب کودک در سوریه برگزار می‌شود که تلاش می‌کنیم تا در این نمایشگاه حضور داشته باشیم.

به ما بپیوندید: