در دیدار محسن جوادی با النا پازولی مطرح شد

توجه به اخلاق در کتاب‌های کودک

1398/01/17-08:56

 محسن جوادی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در دیدار با النا پازولی، رئیس نمایشگاه کتاب کودک بولونیا، بر لزوم توجه بیشتر به اخلاق و صلح در کتاب‌های کودک و نوجوان تاکید کرد‌.

توجه به اخلاق در کتاب‌های کودک

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محسن جوادی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین روز نمایشگاه کتاب بولونیا ضمن بازدید از نمایشگاه کتاب کودک بولونیا با النا پازولی، رئیس نمایشگاه و مارکو مومیلو، مسئول بازرگانی و سیاسی نمایشگاه‌های بولونیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

جوادی در این دیدار، که با حضور رضا نوعی، مدیر بخش نمایشگاه‌های خارجی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، برگزار شد، نمایشگاه کتاب کودک بولونیا را حرکت خوبی برای بهتر کردن زندگی کودکان در آینده و گسترش صلح جهانی عنوان کرد و گفت: ما در ایران شرایط خوبی در نشر حوزه کودک و نوجوان داریم. همچنین ترجمه‌های خوبی هم از نشر کتاب کودک جهان در کشورمان داریم.

نیاز به کسب تجربه‌های بیشتری در حوزه نشر داریم

وی افزود: اما با این وجود تجربه‌های زیادی در حوزه  نشر کودک وجود دارد که باید کسب کنیم و نمایشگاه کتاب کودک بولونیا که تعداد زیادی از ناشران کتاب کودک جهان در آن حضور دارند فرصت خوبی برای این مساله است.

جوادی درباره حضور ایران در نمایشگاه کتاب کودک بولونیا نیز بیان کرد: ما امسال هم به سهم خودمان در این نمایشگاه شرکت کرده‌ایم و امیدواریم در دوره‌های بعدی به شکل بهتر و پربارتری شرکت کنیم.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه برای همکاری با نمایشگاه کتاب کودک بولونیا اعلام آمادگی کرد و گفت: امیدوارم در آینده بتوانیم با نمایشگاه کتاب کودک بولونیا همکاری داشته باشیم و در طول سال بتوانیم از تجربیات ناشران و اساتید نشر و کتاب کودک ایتالیا در قالب کارگاه‌های آموزشی برای ناشران و نویسندگان و تصویرگران ایرانی بهره ببریم و از فرصت‌هایی که نمایشگاه کتاب کودک بولونیا در اختیار ناشران قرار می‌دهد استفاده کنیم.

جوادی همچنین به توجه بیشتر به اخلاق در کتاب‌های کودک و نوجوان تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم اخلاق را در قالب متن و تصویر به کودکان آموزش دهیم تا در آینده زندگی بهتری داشته باشند.

النا پازولی، رئیس نمایشگاه کتاب کودک بولونیا، نیز در این باره بیان کرد: درباره توجه به موضوعات اخلاقی در کتاب‌های کودک و گسترش صلح جهانی برنامه‌ای با حضور پاپ داشته‌ایم و تلاش‌هایی صورت گرفته است. ما در این برنامه از ۲۰ کشور دعوت کردیم تا آثاری در زمینه ۹ موضوع مرتبط با اخلاق اعم از صلح، ارزش خانواده، مهارت‌های اجتماعی و اخلاقی و... تولید کنند.

پازولی درباره حضور ناشران در نمایشگاه کتاب بولونیا نیز گفت: بسیاری از ناشران ایرانی در نمایشگاه کتاب کودک بولونیا شرکت می‌کنند همچنین تعدادی از ناشران ایتالیایی هم در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور داشتند و کارگاه‌های آموزشی در زمینه متن و تصویر با حضور آن‌ها در ایران برگزار شده است.

به ما بپیوندید: