قائم‌مقام سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران:

نمایشگاه کتاب تهران، پرمخاطب‌ترین نمایشگاه کتاب دنیاست

1397/02/22-18:36

قائم‌مقام، رئیس شورای نظارت، ارزیابی و عضو شورای برنامه‌ریزی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در آیین پایانی این رویداد گفت: نمایشگاه کتاب تهران به عنوان پرمخاطب‌ترین نمایشگاه کتاب دنیاست و از نظر گستره‌ی فضای نمایشگاهی، رتبه‌ی دوم در دنیا را دارد.

به‌ گزارش ستاد خبری و رسانه‌ای سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، امیرمسعود شهرام‌نیا با اشاره به حضور بیش از 2100 ناشر داخلی و بیش از 550 ناشر خارجی در نمایشگاه کتاب افزود: در مجموع، پانصدهزار عنوان کتاب در نمایشگاه عرضه شد.
وی با ابراز خرسندی از روند برگزاری این دوره از نمایشگاه کتاب گفت: خوشحالیم که قدمی ارزشمند و موثر در این راه برداشته شد.
قائم مقام نمایشگاه با بیان اینکه هشتاد هزار متر مربع فضای مسقف در اختیار نمایشگاه قرار داشت تصریح کرد: نمایشگاه کتاب تهران به عنوان پرمخاطب‌ترین نمایشگاه کتاب دنیاست و از نظر گستره‌ی فضای نمایشگاهی، رتبه‌ی دوم در دنیا را دارد.
شهرام‌نیا، حضور و مشارکت نمایندگانی از 53 کشور در بخش فروش و بین‌الملل را از نقاط قابل توجه سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان کرد و گفت: حضور صربستان به عنوان مهمان ویژه‌ی نمایشگاه و تونس به عنوان شهر مهمان در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران را از نقاط بارز و برکات و نتایج حوزه‌ی بین‌الملل در حوزه‌ی فرهنگ و نشر کتاب دانست.
وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری ده‌ها عنوان برنامه‌‌‌ و جشن و نشست‌‌‌ تخصصی در حوزه‌ی نشر و ترجمه و دیپلماسی فرهنگ در بخش بین‌المللی گفت: خوشحالیم که می‌توانیم بگویم این دوره، دوره‌ی موفقی بود.
قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران در پایان با بیان اینکه در مجموع هفتاد دستگاه اجرایی و خدماتی در نمایشگاه کتاب تهران همکاری تنگاتنگی داشته‌اند، تصریح کرد: در طول این دوره از برگزاری نمایشگاه، بیش از دویست نشست از طرف کمیته‌‌‌های مختلف نمایشگاه در طول آن برگزار شد.
سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: