مدیر کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی بیست وششمین نمایشگاه کتاب تهران:

نمایشگاه کتاب تهران بستری مناسب برای تعامل صاحبان فکر و اندیشه است

1392/02/17-08:30

محمدمهدی انصاری، مدیر کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیان این که کتاب محصول خردورزی اصحاب قلم به شمار می آید، گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به عنوان مهم ترین رویداد فرهنگی کشور، بستری مناسب برای تعامل صاحبان فکر و اندیشه است.

انصاری در گفت وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تهران فرصت مناسبی برای توسعه و تقویت اقتصاد نشر و همکاری میان ناشران داخلی و خارجی محسوب می شود.

وی ادامه داد: نمایش آخرین دستاوردهای صنعت نشر، بروز خلاقیت ها و استعدادهای فعالان صنعت نشر و بهره گیری از دستاوردهای آن با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دیگر فواید برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به شمار می آیند.

مدیر کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در پاسخ به این سوال که این دوره از نمایشگاه کتاب تهران از چه ویژگی بارزی برخوردار است؟ گفت: حضور چشمگیر ناشران داخلی و خارجی در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران قابل توجه است. اما امسال برای نخستین بار سالن نشر الکترونیک به صورت جدی و رسمی راه اندازی شده است که از ویژگی های منحصر به فرد این نمایشگاه محسوب می شود.

انصاری درباره اهمیت راه اندازی سالن نشر الکترونیک گفت: به موازات پیشرفت های صورت گرفته در حوزه های ارتباطی و تجهیزات الکترونیکی و همچنین ظهور و بروز سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری جدید در سال های گذشته، صنعت نشر از این فناوری بی نصیب نمانده است.

وی در ادامه سخنانش گفت: به گواه خیلی از محققان، این فناوری های جدید بیشترین تاثیر را در بخش تولید، عرضه و فروش کتاب گذاشته است. بنابراین، راه اندازی بخش مستقل نشر الکترونیک با هدف رفع خلاء های موجود و همچنین ایجاد بستر مناسب برای تولید و عرضه کتاب های الکترونیکی و فرهنگ سازی برای استفاده مخاطبان از این مصولات ضرورت داشت.

مدیر کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در پایان گفت: سالن نشر الکترونیک این دوره از نمایشگاه کتاب تهران از بخش های فرهنگ سازی، فضای نمایشگاهی و فروشگاهی، کتابخانه های دیجیتال، سایت های مرتبط با حوزه کتاب و فناوری نوین تشکیل شده است.

بیست وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «کتاب؛ چشمه جوشان دانایی» تا شنبه (21 اردیبهشت) در مصلای امام خمینی (ره) برپا خواهد بود.

 

به ما بپیوندید: