رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی:

گسترش کتاب های الکترونیک راه موثر در افزایش سرانه مطالعه است

1392/02/16-08:30

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: کتاب های الکترونیک در افزایش سرانه مطالعه در کشور و کاهش هزینه های چاپ و نشر موثر است.

اسحاق صلاحی، در گفت وگو با ستاد خبری بیست وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران،  یکی از مشکلات اساسی مطالعه را، دردسترس نبودن کتاب برای همگان دانست و گفت: اگر بخواهیم میزان مطالعه را افزایش داده و هزینه ها را کاهش دهیم، باید کتاب در دسترس همگان قرارگیرد. در همین راستا نیز علی اسماعیلی، رییس نمایشگاه کتاب، از اجرای این طرح استقبال کرد و همکاری ناشران را در این زمینه خواستار شد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام حماسه اقتصادی و سیاسی از سوی مقام معظم رهبری در کشور گفت: دو حماسه سیاسی و اقتصادی نه تنها در کشور ما بلکه در سایر کشورها بدون کتاب رقم نمی خورد و خلق این دو حماسه  در حوزه  فرهنگ نیز تنها در نمایشگاه کتاب صورت می گیرد، بنابراین سیاست و اقتصاد هیچ کشوری  پیشرفت نخواهد کرد مگر با کسب معرفت در حوزه فرهنگ و انس گرفتن با کتاب.

صلاحی اظهار کرد: نمایشگاه کتاب امسال، نسبت به سال های گذشته از لحاظ کیفی و کمی رشد چشمگیری داشته است و حضورناشران داخلی با 475 هزار عنوان کتاب و 117 هزار ناشر خارجی گواه این است که تحریم ها برضد جمهوری اسلامی ایران کارساز نبوده است. بر این اساس حضور ناشرانی از کشورهای مختلف اروپایی وآسیایی یک تودهنی محکم به دهان استکبار جهانی و  نقش برآب شدن توطئه های آنان است.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با بیان اینکه نمایشگاه کتاب جمهوری اسلامی ایران در هیج جای جهان نمونه ای ندارد، افزود: ازدحام جمعیت همیشه درنمایشگاه کتاب معضلی بزرگ برای کتاب دوستان بود که امسال با انتقال بخش ناشران خارجی به خارج از مصلای امام خمینی(ره) این مشکل حل شده است.

وی در پایان گفت: برای رسیدن به استاندارد های جهانی،  نمایشگاه کتاب باید ازجنبه فروشگاهی خارج شود و بیشتر به سمت نمایشگاهی سوق پیدا کند.

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا21 اردیبهشت در مصلای امام خمینی(ره) برپاست.

 

به ما بپیوندید: