نگاهی به بازار جهانی کتاب

استقبال مخاطبان از غرفه‌های چین و کره‌جنوبی در نمایشگاه کتاب

1392/02/16-08:30

سالن بازار جهانی کتاب و سالن‌های A و B لاتین، به واسطه قرار گرفتن در نزدیکی محوطه پارکینگ عمومی مصلای امام خمینی (ره) یکی از نقاط پر رفت و آمد در روزهای برپایی نمایشگاه کتاب است.-

به گزارش ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، بازار جهانی کتاب که امسال به صورت سالنی مجزا از بخش بین‌الملل فعالیت دارد، متشکل از غرفه‌هایی است که به معرفی کتاب و محصولات فرهنگی با تاکید بر بحث صادرات می‌پردازند، غرفه‌هایی مانند انتشارات سمت، دفتر تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) و روایت فتح.

در این سالن، به جز غرفه «غزنی؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام» از کشور افغانستان که در این بخش به فروش کتاب مشغول است، بقیه غرفه‌ها و ناشران به معرفی آثارشان می‌پردازند.

دفتر «تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) » نیز مقاله‌ها، کتاب‌ها، اشعار و نامه‌های امام خمینی(ره) را به 20 زبان زنده دنیا به مخاطبان معرفی می‌کند. انتشارات «سمت» نیز، کتاب‌های خود را به زبان‌های روسی، فرانسه، انگلیسی و عربی ارایه می‌کند.

بیش از 70 ناشر عربی از کشورهای عربی خاورمیانه و شمال آفریقا در دو سالن مجزا، جدید‌ترین آثار منتشر شده در جهان عرب را به مخاطبان نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌‌کنند. علاوه بر حضور مستقیم این ناشران، نمایندگان و موسسه‌هایی نیز به ارایه آثار برخی ناشران عربی می‌پردازند که فرصت حضور در این نمایشگاه را نیافتند.

تمرکز بیشتر کتاب‌های عرضه شده در این بخش، بر حوزه علوم انسانی است و البته حوزه‌های دیگری چون فقه، سیاست، اسلام، اقتصاد، اجتماع، ادب و هنر و کتاب‌های کودکان و نوجوانان را نیز دربرمی‌‌گیرد.

با وجود این‌که سالن فروش کتاب‌های عربی سال گذشته در مصلای اصلی و در محوطه باز آن قرار داشت، امسال نیز به صورت مجزا برپا شده و مخاطب خاص خود را دارد و غرفه‌داران و ناشران در این سالن‌ها، همچون دوره‌های گذشته به فروش کتاب‌ها و محصولات دینی و فرهنگی خود می‌پردازند.

همچنین در این دوره همچون دوره‌های قبل برگزاری نمایشگاه کتاب، ناشران مصری، عراقی، لبنانی و سوری بیشترین تعداد ناشران شرکت کننده عربی را تشکیل می‌دهند.

در سالن فروش کتا‌ب‌های لاتین نیز که متشکل از دو سالن است، در مساحت تقریبی هفت هزار و 500 مترمربع، 160 هزار عنوان کتاب توسط ناشران کشورهای دنیا عرضه شده است.

غرفه پکن از کشور چین، یکی از غرفه‌های شلوغ در پنج روز برپایی نمایشگاه کتاب بوده که حضور دانشجویان و علاقه‌مندان به زبان چینی هر روز بیش از پیش مشاهده می‌شود، همچنین از دیگر غرفه‌های پر رفت و آمد در این بخش، غرفه کشورهای کره جنوبی و ونزوئلا است.

بیست‌ و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت ماه در مصلای امام‌ خمینی (ره) برپاست.

 

به ما بپیوندید: