در غرفه دیدار؛

«شهریور هزار و سیصد و نمی‌دانم چند...» نقد شد

1392/02/15-08:30

نشست نقد و بررسی رمان «شهریور هزار و سیصد و نمی‌دانم چند» ظهر امروز پانزدهم اردیبهشت با حضور طلا نژاد حسن  نگارنده اثر و فیروز زنوزی جلالی، فرامرز دهگان و فرخنده حق‌شنو به عنوان منتقد در غرفه دیدار برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، در این نشست زنوزی جلالی درباره کتاب «شهریور هزار و سیصد و نمی‌دانم چند...» گفت: زمینه‌سازی‌های داستان بسیار خوب است؛ برای مثال وقتی شخصیت حبیبه در سینما رکس آبادان سوخت، انگار خودم سوختم. قسمت‌هایی از داستان هم هست که به نظرم اگر نویسنده آن را نمی‌نوشت اتفاقی نمی‌افتاد.

فرخنده حق‌شنو نیز در ادامه گفت: اولین چیزی که در این اثر به چشم می‌خورد بازگشت به گذشته است. این بازگشت‌ها بر قوت داستان افزوده است؛ اما در خلال داستان موضوعاتی مطرح می‌شود که ممکن است به مزاج خواننده خوش نیاید؛ مثل خودکشی شخصیت داستان در جایی که بی‌احترامی فرزندش را نمی‌پذیرد.

فرامز دهگان روزنامه نگار و منتقد نیز ضمن بیان این مطلب که «شهریور هزار و سیصد و نمی‌دانم چند...» از بهترین رمان‌های چندسال اخیر است گفت: مدیریت در سرعت پیشبرد داستان، از نقاط قوت این رمان به شمار می‌آید. گاهی شنیده می‌شود که این رمان کشش خوبی ندارد، اما اگرکتاب دقیق خوانده شود همه این صحبت‌ها نفی خواهد شد.

نژاد حسن نویسنده رمان نیز در پایان گفت: به عقیده من خواسته اهالی رمان در این کتاب برآورده شده است، چراکه در کمتر از شش ماه به چاپ دوم رسید.

گفتنی است رمان «شهریور هزار و سیصد و نمی‌دانم چند...» اثر طلا نژاد حسن توانسته است جایزه پروین را از آن خود کند.

 بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت ماه در مصلای امام‌خمینی (ره) برپاست.

 

به ما بپیوندید: