سیروان خسروی از پیشنهادهایش برای نمایشگاه کتاب گفت:

از تبلیغات غافل نشویم

1392/02/15-08:30

سیروان خسروی با اشاره به  تاثیر مثبت نمایشگاه کتاب در تشویق مردم به سمت مطالعه پیشنهادهایی برای این نمایشگاه ارائه داد.

این خواننده و آهنگساز در گفت و گو با ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب یک اتفاق بسیار مهم فرهنگی است و باید با سرو صدا و تبلیغات بیشتری همراه باشد. تبلیغات برای نمایشگاه کتاب خیلی کم است و اگر خیلی درگیر کار و مشغله های روزمره باشیم حتی متوجه نمی شویم این نمایشگاه در حال برگزاری است. »

 وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب به نوعی جشن کتاب است و نباید از تبلیغات آن غافل شویم. اما از سوی دیگر به شکل و ظاهر خود نمایشگاه هم باید توجه کرد. نمایشگاه کتاب می تواند با ظاهری خیلی جذاب تر و آراسته تر برگزار شود تا شرکت کنندگان لذت بصری ببرند و همه چیز نباید معطوف به محتوا باشد.

خسروی درباره کاهش کتابخوانی گفت: به نظرم نه در ایران بلکه در همه جای دنیا به خاطر گسترش رسانه های جمعی مثل اینترنت ،گرایش به کتاب تا حدودی کاهش پیدا کرده است. شما در گذشته برای دانستن مطالبی که نیاز داشتید باید کتاب می خواندید اما امروزه یک جستجوی ساده و کوتاه در اینترنت به پرسش شما پاسخ می دهد. از سوی دیگر به قدری این روزها مردم درگیر کار و مشغله های زندگی و گرفتاری های مادی هستند که دیگر فرصتی برای کتاب خواندن باقی نمی ماند.

این آهنگساز همچنین  مسائل اقتصادی و بالا رفتن قیمت کتاب را یکی از مهم ترین علل کاهش گرایش مردم به کتاب و دیگر حوزه های فرهنگی و هنری دانست و درباره علایق شخصی اش در حوزه کتاب گفت: من به آثار عزیز نسین نویسنده ترک خیلی علاقه دارم .همینطور کتاب های اوریانا فالاچی آثار مورد علاقه من است .البته این روزها اینقدر درگیر کار هستم که کمتر فرصت می کنم کتابی دست بگیرم.

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت ماه در مصلای امام‌خمینی (ره) برپاست.

 

 

به ما بپیوندید: