عرضه جدیدترین کتاب موزه عبرت ایران در نمایشگاه کتاب

1392/02/12-08:30

جدیدترین کتاب موزه عبرت ایران با عنوان «قزل قلعه»  و عنوان فرعی «زندان سرخ پهلوی» در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شد.
به گزارش ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، «قزل قلعه»  تالیف یعقوب لطفی در شمارگان 2000نسخه و به قیمت 60هزارریال در این نمایشگاه به فروش می‌رسد.
در این مجموعه، ابتدا تاریخچه زندان قزل قلعه و سپس شرح حال و خاطراتی از زندانیان سیاسی رژیم پهلوی آورده شده  که به دلیل اسلام خواهی و عدالت خواهی محکومیت خود را در آن زندان ها گذرانده اند.
قزل قلعه شامل 4 فصل است که درفصلهای اول تا سوم  آن عناوینی چون تاریخچه، موقعیت جغرافیایی و وضعیت ساختمان، حمام قزل قلعه، روسای ساواک، توصیف قزل قلعهٰ به روایت محبوسین و قزل قلعه و مبارزه به چشم می‌خورد.
فصل چهارم این کتاب نیز با  سرفصل هایی چون  قیچی کردن زبان، توهین به روحانیون، سوزاندن انگشتان، بوکس بازی در زندان، به خاطرات زندانیان محبوس شده در این زندان و همچنین معرفی زندانیان قزل قلعه از جمله  مقام معظم رهبری، آیت الله قاضی طباطبایی، آیت الله مهدوی کنی، شهید عبدالحسین دستغیب، شهید محمد منتظری می‌پردازد.
در بخش پایانی این کتاب نیز مبارزان انقلابی از جمله شهید دکتر علی شریعتی، باهنر،سید اسدالله لاجوردی به مخاطبان معرفی می شوند.
بیست وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا21 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برپاست.
 

به ما بپیوندید: