رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی :

نمایشگاه کتاب فضایی خانوادگی، فرهنگی را خلق می کند

1392/02/11-08:30

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به ویژگی های مهم نمایشگاه کتاب تهران  خلق فضای خانوادگی و فرهنگی را از امتیازهای مهم این رویدار مهم فرهنگی کشور ارزیابی کرد.
محمد باقر خرمشاد در گفت و گو با ستاد خبری بیست ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: میزان بالای بازدید جوانان از نمایشگاه کتاب تهران یکی از مهمترین ویژگی های آن در مقابسه با سایر نمایشگاه های دنیا است.
وی افزود:‌ این میزان استقبال ویژگی دیگری را به دنبال دارد و آن شور و هیجانی است  که در نمایشگاه ایجاد می شود. نوع کتاب ها هم مهم است؛ در ایران  بالاترین تیراژ ها به آثار مذهبی و عقیدتی اختصاص دارد. این ویژگی، نمایشگاه کتاب تهران را ممتاز می کند و نشان از نگاه دین جویانه مردم دارد.
خرمشاد با اشاره به چهارمین ویژگی مهم نمایشگاه کتاب تهران تصریح کرد: بی نظیر بودن نمایشگاه  کتاب تهران در مقایسه با نمایشگاه های کشورهای منطقه و هم سطح ایران از دیگر ویژگی های مهم آن است. همچنین خلق فضایی خانوادگی- فرهنگی در نمایشگاه  کتاب تهران نوعی نمایشگاه،  فرهنگ، نمایشگاه، تفریحٰ، ایجاد می شود که پدیده ای جالب و مثبت است. به نظر می رسد این پدیده بر کیفیت نمایشگاه اضافه خواهد کرد.
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درباره نقش بخش بین الملل نمایشگاه کتاب تهران در ایجاد ارتباط  بین ناشران خارجی و داخلی اظهار کرد: بخش بین الملل نمایشگاه موقعتی   را برای آشنا شدن اهل کتاب کشور، با آخرین دستاوردهای علمی،  فرهنگی و صنعت چاپ با تمرکز بر کیفیت چاپ فراهم می کند. این موقعیت موجب هم افزایی خواهد شد.
وی گفت: برای بهتر برگزار شدن نمایشگاه، با توجه به استقبال بالای مخاطبان باید به فکر یک فضای وسیع بود. این استقبال یک فرصت است و برای استفاده از آن باید فضای فیزیکی مناسبی را فراهم کرد. گام دوم اجرای برنامه های فرهنگی در فضایی مناسب در کنار نمایشگاه کتاب است.
خرمشاد درباره میزان استقبال مردم از نمایشگاه کتاب بیست و ششم افزود: میزان استقبال مانند سال های گذشته پر شور خواهد بود.
 

به ما بپیوندید: