همه نمایشگاه کتاب در قاب «کارنامه» شبکه چهار

1392/02/11-08:30

ویژه نامه «بهار کتاب»  در قالب برنامه «کارنامه» همزمان با برپایی بیست و ششمین نمایشگاه به مدت ده شب راس ساعت  15/23 دقیقه از شبکه چهارم سیما پخش خواهد شد.
محمد رحیمی تهیه کننده برنامه «کارنامه» با اشاره به موضوعات این برنامه در طول برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب در گفتگو با ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب گفت: همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی، برنامه «کارنامه» در نظر دارد به مدت ده شب به صورت ویژه به این موضوع بپردازد.
وی افزود: رویکرد برنامه «کارنامه»  برای نمایشگاه کتاب، رویکردی ایجابی و ترغیبی خواهد بود؛ البته چاشنی نقد نیز در خلال برنامه ها وجود خواهد داشت.
این تهیه کننده گفت: درواقع بهانه ما نمایشگاه بین المللی کتاب است که بتوانیم همزمان با این اتفاق ویژگی‌های مهم و ضرورت آن را نیز مورد نقد و بررسی قرار دهیم.
تهیه کننده برنامه «کارنامه» درباره موضوعات مختلفی که در طول برپایی نمایشگاه کتاب بررسی خواهد شد گفت: اساس وجودی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بر پایه ترویج کتاب و کتابخوانی خواهد بود و هم راستا با این رویکرد جایگاه منطقه ای، سرانه مطالعه و جریان های فکری آفرینشگر کتاب را بررسی خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: از موضوعات دیگری که مورد بررسی قرار خواهیم داد بحث نشر الکترونیکی، مشکلات چاپ کاغذ، کتاب و فناوری های نوین است.
رحیمی همچنین به مشارکت روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری برنامه کارنامه اشاره کرد و گفت: سعی ما این بوده است که از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونان و دست اندرکاران برپایی نمایشگاه کتاب مهمانان برنامه کارنامه باشند ؛ همچنین استادان و مسئولانی که در دوره های قبلی نمایشگاه دارای تجربه هستند از دیگر میهمانان ما در طول این ده روز خواهند بود.
بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت ماه در مصلای امام‌خمینی (ره) برپاست.

 

به ما بپیوندید: