مدیرعامل انجمن ناشران اصفهان

نمایشگاه کتاب تهران فرصتی برای بررسی وضعیت نشر است

1392/02/11-08:30

 

مدیرعامل انجمن ناشران اصفهان حضور ناشران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را فرصتی برای ارزیابی وضعیت نشر کشور دانست و گفت: کارشناسان و فعالان حوزه‌های مختلف صنعت نشر با حضور در این نمایشگاه و مشاهده شمارگان و کیفیت کتاب‌های ارایه شده، می‌توانند وضعیت نشر را به تناسب هر حوزه بررسی کنند.
مهرانگیز بیدمشکی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: معمولا وضعیت نشر کتاب در تهران با سایر استان‌ها متفاوت است و قرار گرفتن ناشران استان‌های مختلف در کنار یکدیگر می‌تواند به کشف این تفاوت‌ها کمک کند.

وی افزود: بهایی که ناشران به تناسب بهای کاغذ، مواد اولیه چاپ مانند مرکب می‌پردازند تاثیر بسیاری بر قیمت پشت جلد کتاب دارد و نمایشگاه فضایی برای ایجاد این تعاملات و همفکری‌ها به شمار می‌آید.

بیدمشکی با بیان این‌که توجه به موضوع‌های اقتصادی حوزه نشر در سایه حضور نمایشگاه کتاب محقق می‌شود، گفت: ظرفیتی که ناشران تهران در مقایسه با ناشران شهرهای دیگر به لحاظ کمی و کیفی دارند، متفاوت است.

به گفته وی، علاوه بر کارشناسان حوزه‌های مختلف صنعت نشر، ناشران نیز می‌توانند از تجربه ناشران موفق دیگر استفاده کنند.

بیدمشکی یادآور شد: اگر چه در طول سال نمایشگاه‌های استانی برگزار می‌شوند اما تاثیرگذاری نمایشگاه کتاب تهران قابل مقایسه با دیگر نمایشگاه‌ها نیست، چون حجم وسیع‌تری از ناشران و دست‌اندرکاران این حوزه را در برمی‌گیرد.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.

 

به ما بپیوندید: