برگزاری سه نشست تخصصی نقد در پنجمین غرفه دیدار

1392/02/11-08:30

غرفه «دیدار» همزمان با دومین روز از برپایی بیست و ششمین  نمایشگاه بین‌المللی کتاب سه نشست نقد و بررسی کتاب  برگزار می‌کند.

به گزارش ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب، در اولین جلسه این نشست ها که ساعت 10 صبح پنجشنبه 12 اردیبهشت ماه برگزار می شود ، کتاب «خشت و خیال»  اثر مشترک کامبیز نوایی و کامیبز حاج قاسمی با حضور محمد خزایی، اسماعیل بنی‌اردلان، شکوه ذاکری ومهناز شایسته‌فر ساعت  10 صبح به بوته نقد کشیده می‌شود.

«خشت و خیال» عنوان اثری است که به شرح معماری اسلامی ایران پرداخته و انتشارات سروش با همکاری دانشگاه تهران آن را  وارد بازار نشر کرده است.

همچنین نشست دیگری با عنوان بررسی و نقد کتاب «پژوهشی درمحکم و متشابه» اثر مشترک حجت‌الاسلام و المسلمین محمد اسعدی و حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود طیب‌حسینی با حضورمحمدعلی مهدوی‌راد و علی راد ، ساعت 14 در این غرفه برگزار خواهد شد.

«پِژوهشی در محکم و متشابه »توسط گروه قرآن‌پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برای دانشجویان رشته علوم قرآن در مقطع کارشناسی ارشد تهیه شده و به عنوان منبع اصلی درس «محکم و متشابه» به شمار می رود.این اثر جایزه کتاب سال را از آن خوده کرده است.

«مبانی ستاره شناسی»  اثر هانو کاتونن و ترجمه غلامرضا شاه‌علی نیز عصرپنجشنبه ساعت 17 با حضور حجت الحق‌حسینی، مهدی خاکیان‌قمی  در غرفه «دیدار» نقد می شود.

این کتاب در سال 2007 و توسط انتشارات اسپرینگر منتشر شده است. کتاب به صورت فشرده به ذکر نکات بنیادی ستاره‌شناسی، اخترفیزیک و کیهان‌شناسی می پردازد.ترجمه این اثر توانسته است عنوان بهترین ترجمه تخصصی کتاب فصل را از آن خود کند.

غرفه «دیدار» در شبستان مصلی واقع شده است.

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت ماه در مصلای امام‌خمینی (ره) برپاست.

 

به ما بپیوندید: