بازدید هیات ایرانی از موزه تاریخ علوم عربی اسلامی درفرانکفورت

1391/07/22-07:30

هیات ایرانی شرکت کننده در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت  متشکل از ناشران،نویسندگان و مدیران از موزه تاریخ علوم عربی اسلامی بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران،درحاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت، برخی از ناشران،نویسندگان و مدیران فرهنگی حاضر در نمایشگاه ازموزه تاریخ علوم عربی اسلامی در شهر فرانکفورت بازدید و با پرفسور"فواد سزگین" مدیر این موسسه دیدارداشتند.

دکتر مازن عماوی معاون این موسسه؛ اعلام داشت: مهمترین دلیل تاسیس این موسسه این است که براساس نسخه های خطی موجود در کتابخانه جهان اسلام و ابزار و آلات دقیقی که توسط دانشمندان مسلمان اختراع شده، اثبات کنیم که علم در اروپا خلق نشده بلکه ریشه در دستاوردهای مسلمانان دارد.

از جمله آثار پرفسور فواد سزگین می توان به تاریخ نگارش های عربی اشاره کرد که با همکاری موسسه خانه کتاب به فارسی ترجمه شده است. وی همچنین برنده کتاب سال جهانی ایران در سال 1384 نیز می باشد.

اسماعیلی سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،خواجه سروی معاون وزیر علوم، بیادی شورای اسلامی شهر تهران، عظیمی مدیرعامل موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران واشعری مدیرباغ کتاب دراین بازدید حضور داشتند.

 

به ما بپیوندید: