آماده‌سازی غرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

1391/07/18-07:30

 

در حالی که تا ساعاتی دیگر شصت و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت رسماً گشایش می‌یابد، غرفه‌های ایران در دو بخش کودک و نوجوان و بزرگسال این نمایشگاه برپا شد.
به گزارش روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، غرفه‌های ایران در دو بخش کودک و نوجوان و نیز بخش بزرگسالشصت و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت برپا شد.
مراسم افتتاحیه این نمایشگاه عصر امروز (سه‌شنبه 17 مهر) به وقت تهران در محل دائمی نمایشگاه‌هایبین‌المللی فرانکفورت برپا خواهد شد.
محمد عظیمی، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران که بامداد دوشنبه درراس یک تیم 6 نفره و به نمایندگی از ایران عازم نمایشگاه کتاب فرانکفورت شده، عصردیروز از مراحل ساخت غرفه‌های ایران در این نمایشگاه بازدید و از نزدیک در جریانپیشرفت کار آنها قرار گرفت.
عظیمی با حضور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی فرانکفورت از مراحل ساختغرفه بزرگسال ایران در سالن پنج بخش بین‌الملل و غرفه کودک در سالن سه، بازدید وضمن اطلاع از مراحل پیشرفت کار غرفه‌ها، توصیه‌های لازم را به مسئولان مربوطه ارائهکرد.
در شصت و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت، غرفه ایران در بخشبزرگسال با نمایش بیش از 1000 عنوان کتاب در فضایی بالغ بر 96 متر و در بخش کودک بانمایش بیش از 350 عنوان کتاب در فضای 64 متر فعال است.
بر اساس این گزارش، غرفه‌های ایران در این نمایشگاه در داخل کشور ساخته و به اینشهر منتقل شده است. مسئولان دلیل این اقدام را «جلوگیری از خروج ارز» عنوانکرده‌اند.
عموم آثاری که در دو بخش کودک و بزرگسال به نمایش درخواهند آمد، در سه سال اخیرچاپ شده‌اند و غالباً هم در جوایز ملی مانند کتاب سال، جلال آل‌احمد، پرویناعتصامی، فصل و گام اول برگزیده بوده‌اند.
به گفته مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، مسئول کمیته انتخاب آثارکودک و نوجوان برای عرضه در نمایشگاه بین ‌المللی کتاب فرانکفورت با مهدی کاموس ومسئولیت کمیته انتخاب آثار بزرگسال هم با علی شجاعی صائین بوده است.
بر اساس اعلام مسئولان ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، در غرفه ایران علاوهبر نمایش کتاب‌های مذکور، کاتالوگ‌هایی در معرفی کتاب‌های برگزیده ایرانی در جوایزملی به زبان‌های انگلیسی و عربی، بروشورهایی در معرفی 130 تصویرگر ایرانی کتاب،کاتالوگ‌هایی در معرفی 20 عنوان کتاب برتر حوزه کودک و نوجوان در 2 سال اخیرو بروشورهایی در معرفی آثار برگزیده سال 1390، کاتالوگ‌هایی در معرفی پیامبر اسلام )ص) و نیز ویژه‌نامه‌ای در معرفی نشر ایران و لوح‌های فشرده‌ای با همین مضمون بهبازدیدکنندگان ارائه خواهد شد.
 محمد عظیمی همچنین از انعقاد تفاهمنامه همکاری با مسئولان نمایشگاه کتابفرانکفورت و برخی دیگر از نمایشگاه‌های بین‌المللی در حوزه کتاب و نیز دعوت ازناشران خارجی برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران در سال 92 خبر داده است.
 شصت چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت از امروز 10 تا 14 اکتبر 2012 (19 تا 23 مهر) در این شهر آلمان برگزار خواهد شد.

به ما بپیوندید: