در موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برگزار شد

هم‌اندیشی ناشران برای برپایی غرفه ایران در نمایشگاه فرانکفورت

1391/07/04-07:30

شصت‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب از 17 تا 23 مهرماه در فرانکفورت برگزار می‌شود. امروز (4 مهرماه) موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران میزبان ناشران شرکت‌کننده در این دوره از نمایشگاه فرانکفورت با هدف هم‌اندیشی ناشران برای برپایی هرچه بهتر غرفه جمهوری اسلامی ایران بود.

به گزارش روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، محمد عظیمی، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در ابتدای این نشست اظهار کرد: ارایه چهره‌‌‌ای شایسته از نشر ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت زحمات زیادی دارد. کسانی که در این نمایشگاه شرکت می‌کنند، علاوه بر هزینه‌هایی که متحمل می‌شوند، تحمل سختی‌های سفر را نیز به جان می‌خرند.
وی در ادامه سخنانش گفت: چقدر خوب است که با همکاری و تعامل با یکدیگر، این سختی‌ها را تعدیل سازیم تا بتوانیم مشکلات و موانع موجود در این راه را برطرف کنیم.
مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران افزود: حدود هفده ناشر برای شرکت در این دوره از نمایشگاه کتاب فرانکفورت ثبت‌نام کرده‌اند. موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران می‌کوشد تا با همه آن‌ها با هدف آشنایی بیشتر، ارتباط نزدیک و رو در رو برقرار کند.
عظیمی عنوان کرد: موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران بنا به دلایلی نتوانست در نمایشگاه کتاب فرانکفورت سال گذشته شرکت کند اما امسال برای شرکت در شصت و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت پی‌گیری‌های خوبی کردیم و هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم تا غرفه جمهوری اسلامی ایران، غرفه‌ای مناسب و در شرایط ایده‌آل باشد.
وی افزود: امسال غرفه ایران در فضایی با متراژ 94 متر مربع در نمایشگاه کتاب فرانکفورت شرکت می‌کند. برای ارایه کتاب‌های کودک و نوجوان فضای 64 متر مربعی در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران اظهار کرد: غرفه‌ جمهوری اسلامی ایران به دلیل مسایل مربوط به ارز در ایران ساخته و به نمایشگاه فرانکفورت ارسال شده است. کتاب‌ها را نیز شنبه (8 مهر) ارسال خواهیم کرد. نیروهایمان نیز شنبه (15 مهر) اعزام می‌شوند.
عظیمی عنوان کرد: موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران تصمیم داشت که تنها کتاب‌های برگزیده جشنواره‌های مختلف کتاب را برای عرضه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت ارسال کند اما در مکالماتی که برخی از ناشران با ما داشتند، به این نتیجه رسیدیم کتاب‌های دیگری نیز وجود دارند که شایسته ارایه در این نمایشگاه‌اند. این کتاب‌ها شناسایی، خلاصه‌نویسی و به زبان‌‌های انگلیسی و عربی ترجمه شدند و اکنون آماده ارسال به فرانکفورت‌اند.
وی افزود:‌ مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران ممکن است در این دوره از نمایشگاه کتاب فرانکفورت مشکلاتی را برای ما به وجود بیاورند اما ناشران نباید نگران باشند چون موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران تلاش می‌کند تا غرفه ایران در محیط امن فرهنگی برپا شود.
مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران بیان کرد: تصمیم داریم در این دوره از نمایشگاه کتاب فرانکفورت برنامه افتتاحیه برای نشر جمهوری اسلامی ایران برگزار کنیم. حضور ناشران در این برنامه می‌تواند خیلی موثر باشد. البته موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از ناشران خارجی برای شرکت در این مراسم دعوت خواهد کرد.
عظیمی اظهار کرد: با توجه به توهینی که دشمنان اسلام به پیامبر اکرم(ص) کردند، امسال می‌کوشیم تا با رویکرد معرفی چهره تابناک حضرت محمد(ص) به برپایی غرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت اقدام کنیم.
 وی در پایان با بیان این‌که دیپلماسی فرهنگی می‌تواند خیلی قوی‌تر از دیپلماسی سیاسی عمل کند، گفت: موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران امسال با قدرت بیشتر در نمایشگاه فرانکفورت شرکت می‌کند و تعامل فرهنگی سازنده‌ای را با هدف نمایان کردن دیپلماسی فرهنگی خواهد داشت.

 

به ما بپیوندید: