بهمن دری معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بزرگ کتاب سنندج

در سال جاری نمایشگاه كتاب در تمامی استان های كشور برگزار می شود

1391/04/18-08:30

 

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیاناینكه جهان تشنه فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی است گفت: برپایی نمایشگاه های كتاب میتواند تاثیر بسزایی در اعتلای این فرهنگ و هویت بومی در جهان داشته باشد.
بهمن دری روز شنبه در آیین افتتاحیه پنجمین نمایشگاه كتاب كردستان در سنندج افزود: یكی از راهكارهای شاخص نشان دادن اعتلای فرهنگ دینی و اسلامی، برپایی نمایشگاه هایكتاب است چرا كه در دل خود زایش دارد و اهل قلم و ناشران و علاقمندان را با هدفیمنسجم و مشخص گرد هم می آورد.
وی با بیان اینكه فرهنگ های مختلف از تمدن وفرهنگ والای ایران اسلامی تاثیر پذیرفته اند اظهار داشت: تاثیر فرهنگ ایرانی واسلامی به حدی در جهان نفوذ پیدا كرده است كه بسیاری از نویسندگان و ادبای مشهوراین تاثیرات را در آثار خود آورده اند.
وی با اشاره به اینكه اشاعه فرهنگ دركردستان جلوه دیگری دارد و رهبر معظم انقلاب در سفر به این استان آن را استانیفرهنگی و مهد فرزانگان قلمداد كردند گفت: در این استان فرهنگی، نویسندگان و ادبایبسیاری پرورش یافتند كه برای تعالی و عزت كشور خدمات شایسته ای را انجام دادند.

دری در ادامه با بیان اینكه این نمایشگاه نخستین نمایشگاه استانی كتاب درسال جاری است افزود: در سال جاری نمایشگاه كتاب در تمامی استان های كشور برگزار میشود كه امید می رود این مهم گامی موثر در راستای نشر فرهنگ كتاب و كتابخوانی درسطحكشور باشد.
وی تصریح كرد: همچنین با برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری 100عنوان كتاب ارزشمند در سطح كشور به چاپ های بالاتر از 50 و 100 می رسد كه این مهمنشان از تاثیر گذاری كتاب های منتشر شده دارد.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی از ناشران خواست كه در نشر كتاب های خود بیشتر به نیارهای روز جامعه و فرهنگدینی و اسلامی و فرهنگ ناب محمدی توجه داشته باشند چرا كه در اینصورت كتاب هایمنتشر شده به چاپ های بعدی نیز خواهد رسید.
وی خاطرنشان كرد: امید می رود ایننمایشگاه ها در بالا بردن سطح دینی و همچنین در دسترس قرار دادن تازه های كتاب برایاقشار مختلف مردم جامعه موثر باشد.

به ما بپیوندید: