يكشنبه، 31 ارديبهشت ماه؛

اولين جلسه شوراي سياستگذاري بيست وششمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران برگزار شد

1391/03/02-08:30

نخستين جلسه بيست و ششمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران با حضور اعضاي شوراي سياستگذاري و مديران كميته‌هاي بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، ديروز يكشنبه 31 ارديبهشت ماه در محل دفتر معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي معاونت امور فرهنگي بهمن درّي معاون وزير و رئيس نمايشگاه كتاب از جمله ويژگي‌هاي اين دوره از نمايشگاه را اعتنا به ناشران جبهه فرهنگ انقلاب اسلامي، تقويت بنيه نمايشگاهي با ايجاد سالن‌هاي ياس، بيداري اسلامي، ربع قرن، حضور چشمگير روحانيت، علما، ائمه جمعه سراسر كشور، نمايندگان ولي فقيه در استان‌ها، اعضاي مجلس خبرگان رهبري برشمرد.

وي همچنين برگزاري كرسي‌هاي آزاد انديشي، نامگذاري سالن‌ها به نام شهدا، ايجاد فضاي معنوي از طريق حضور بانوان محجبه در نمايشگاه، اعتناي ويژه به موضوع حجاب و عفاف، حضور ناشراني از مصر، فروش بالاي كتاب‌ها در موضوعات ديني و دفاع مقدس و نيز اعتنا به شهداي هسته‌اي را از مشخصات بارز اين دوره از نمايشگاه توصيف كرد.

درّي در ادامه خواستار احصاي نقاط ضعف و قوت و ارائه راهكار و پيشنهاد براي برگزاري باشكوه‌تر بيست و ششمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از سوي اعضا شورا و مديران كميته‌ها شد.

بنابراين گزارش مقرر شد هيأتي در ذيل شوراي سياستگذاري كه اعضاي آن توسط معاون امور فرهنگي معرفي خواهد شد؛ تشكيل شود و در اقدامي راهبردي استقبال چشمگير مردم از نمايشگاه كتاب در راستاي رهنمودهاي مقام معظم رهبري مورد ارزيابي قرار گيرد. همچنين اين هيأت در برنامه‌هاي خود نسبت به تعيين فضاي مناسب و درخورشأن برگزاري نمايشگاه اقدام كند.

اين گزارش مي‌افزايد: در اين جلسه مصوب شد دبيرخانه دائمي نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران در مؤسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران داير شود و نسبت به ارزيابي برنامه‌هاي نمايشگاهي در طول سال اقدام كند.

همچنين معاون امور فرهنگي به برگزاري مراسمي به منظور قدرداني از زحمات نهادهاي همكار و مسئولين اجرايي نمايشگاه تأكيد كرد و مقرر شد در ماه آتي نسبت به برگزاري اين مراسم با حضور رسانه‌ها اقدام شود.

گفتني است برگزاري دو هفته يك بار جلسات شوراي سياستگذاري از ديگر مصوبات جلسه ديروز بود
 

به ما بپیوندید: