قائم مقام رئیس نمایشگاه کتاب تهران خبر داد

افزایش 20درصدی فروش ناشران/ بازديد بيش از 6 ميليون نفر از نمايشگاه كتاب 25

1391/02/23-08:30

داریوش رضوانی گفت: آمارهای به دست آمده نشان می دهد میزان فروش کتاب در بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.
داریوش رضوانی، معاون امور اجرایی و قائم مقام رئیس بیست و پنجمین نمایشگاه بين‌المللي کتاب تهران درگفت و گو با خبرنگار ستاد اطلاع رسانی این نمایشگاه با بیان این مطلب که بر اساس برآوردهای اولیه، میزان فروش غرفه ها نسبت به سال گذشته حداقل 20 درصد افزایش یافته است، افزود: علاوه بر این میزان تراکنش‌های بانک صادرات نشان می دهد که مراجعات خریداران کتاب ها به این بانک بسیار زیاد بوده است. البته برای اعلام آمار نهایی باید اطلاعات دقیق از بانک دریافت شود.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب در سال گذشته 70 میلیارد تومان فروش داشته است ادامه داد: علاوه بر این ناشران خود رقمی را پس از اتمام برگزاری نمایشگاه اعلام می کنند و ما این رقم را با توجه به صورت حساب‌های الکترونیک و کارت شتاب محاسبه می کنیم.
آمار بازدید کنندگان از مرز 6 میلیون نفر گذشت
رضوانی درباره آمار بازدید کنندگان از بزرگ ترین رویداد فرهنگی کشور نیز اظهار کرد: آمار بازدید کنندگان تاکنون به صورت تقریبی اعلام شده است و به تصور من بیش از 6 میلیون نفر تاکنون از نمایشگاه بازدید کرده‌اند.
قائم مقام رئیس بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران ادامه داد : تعداد بازدیدکنندگان به صورت میدانی و در ورودی های نمایشگاه شمارش شده است.
میزان تخلفات ناشران کاهش چشمگیری داشته است
رضوانی همچنين درباره میزان تخلفات روی داده در بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران، خاطر نشان کرد: به نظر می رسد که به نسبت دورهای گذشته میزان تخلفات کاهش چشمگیری داشته است. ناشران نیز خود در این باره همکاری زیادی با مسئولان نمایشگاه داشته اند و موارد مطرح شده در آیین نامه را به خوبی رعایت کرده اند.

معاون امور اجرایی و قائم مقام رئیس بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه کتاب های فاقد مجوز و بدون برچسب قیمت، در حوزه کتاب های ناشران داخلی و خارجی را از مصادیق تخلف برشمرد و افزود: درصورتی که ناشری موارد تعیین شده در آیین نامه را رعایت نکرده بود با وی برخورد و این کتاب ها جمع آوری شد.
میزان سرقت در نمایشگاه نزدیک به صفر بوده است
قائم مقام رئیس بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران در پاسخ به سوالی درباره آمار سرقت از نمایشگاه نیز گفت: فرمانده یگان انتظامی مستقر در نمایشگاه اعلام کرده است که درصد سرقت ها به طور کلي نزدیک به صفر بوده، شاید مواردی رخ داده است، اما بر اساس اعلام نیروی انتظامی، ناشران و بخش های مختلف حتی سرقت در مواردی مانند وسایل شخصی یا کیف پول افراد نزدیک به صفر بوده است.
رضوانی با اشاره به سیتم امنیت بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران نیز اظهار کرد: نمایشگاه به دو سیستم مدار بسته مجهز است، سیستم مداربسته نمایشگاه و مصلی بزرگ امام خمینی (ره) که ضریب ایمنی در نمایشگاه کتاب را تا حد زیادی افزایش داده است.
وی همچنین درباره جانمایی کتاب‌ها در سالن یاس تصریح کرد: به سالن یاس این اجازه داده شده است که کتاب های جدید را به نمایش بگذارد، به طور قطع اگر کتابی وجود داشته که در حین برگزاری نمایشگاه از زیر چاپ بیرون آمده است با توجه به سقف 18 هزار عنوانی که اعلام شده می توانسته در این سالن در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد و به آثار موجود در سالن یاس اضافه شده است.
اهداي گل لاله به بانوان محجبه در نمایشگاه کتاب
تاکید بر رعایت حجاب در نمایشگاه موضوع دیگری بود که رضوانی به آن اشاره کرد و گفت: خواست ما درباره تذکر به افراد بدحجاب این بوده که این امر به صورت تذکر و نصیحت صورت می گیرد، بر این اساس کار زیبایی با همکاری روابط عمومی نمایشگاه کتاب تهران و سایر بخش ها صورت گرفت که از نظر من بهترین شیوه بود.
وی افزود: به منظور ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در آستانه ميلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) مسئولان بزرگ ترین رویداد فرهنگی کشور از شیوه تشویقی اهدای گل استفاده و به بانوان محجبه حاضر در محل برگزاري نمايشگاه، گل لاله اهدا كردند.
 

به ما بپیوندید: