مدیر کل روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

نمایشگاه کتاب، حرکت های فرهنگی را هدایت می کند

1389/02/20-08:30

نمایشگاه کتاب تهران، فراتر از یک نمایشگاه و فروشگاه بزرگ یک جریان مستمر و فرآیند پویای انتقال فرهنگ است.

حجت­الاسلام والمسلمین "سعید روستا آزاد"، مدیر کل روابط عمومی و امور بین­الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت­وگو با ستاد خبری بیست­وسومین نمایشگاه بین­المللی کتاب تهران با بیان این تعبیر افزود: اطلاق عبارت نمایشگاه به چنین رویدادی تنها به دلیل آن است که عبارتی جامع و کامل که بتواند جان کلام را ادا کند وجود نداشته و به همین خاطر به عبارت نمایشگاه کتاب بسنده شده است.
وی افزود: در حقیقت نمایشگاه بین­المللی کتاب تهران یک رویداد فراگیر فرهنگی است که عملکرد آن بسیار فراتر از نمایش و فروش کتاب است.
"روستا آزاد" با بیان این که نامگذاری هر سال از سوی مقام معظم رهبری، یک پدیده و محرک فرهنگی است که در پی خلاء فرهنگی آن، مورد نامگذاری شده صورت می­گیرد، افزود: با وجود مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی،    هر ساله از سوی رهبر انقلاب یک تبیین فرهنگی صورت می­پذیرد که نشان دهنده فاصله داشتن ما با معیارهای اصیل فرهنگی و آرمانی است.
وی افزود: نمایشگاه بین­المللی کتاب تهران فرصتی یگانه و مغتنم است تا به سمت معیارهای فرهنگی حرکت کرده و از همه مهم­تر بر اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی پافشاری کنیم.
مدیر کل روابط عمومی و امور بین­الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اذعان بر حرکت­های مطلوب در اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سال­های اخیر، فاصله تولیدات فرهنگی را با نیاز آن در جامعه بسیار زیاد دانست و تصریح کرد: اگرچه استقبال مناسب از نمایشگاه که سال آینده نیز بیشتر می­شود، باعث دلگرمی است اما در واقع هنوز کتاب به عنوان یک کالای اساسی وارد زندگی مردم نشده است.
وی برگزاری نمایشگاه کتاب در مناسبت­های مذهبی را پدیده­ای مبارک توصیف کرد که می­تواند منجر به شکوفایی بیشتر فرهنگ و کتابخوانی شود، افزود: به عنوان مثال در مناسبتی چون شب­های پرفضیلت قدر که در آن مطالعه و کسب علم از فضایل عنوان شده، می­توانیم نمایشگاه­های بزرگ و بین­المللی کتاب برگزار کنیم.

به ما بپیوندید: