تشریح برنامه های بنیاد فردوسی در نمایشگاه کتاب

1389/02/20-08:30

به مناسبت هزاره جهانی شاهنامه، بنیاد فردوسی در بخش کمیته فعالیتهای جنبی نمایشگاه کتاب به برگزاری کارگاههای فرهنگی- آموزشی و فروش محصولات فرهنگی درباره شاهنامه میپردازد.

یاسر موحدفر، دبیرکل بنیاد فردوسی در گفتوگو با ستاد خبری بیست وسومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران با اعلام این مطلب گفت: در کارگاههای آموزشی هنرهای مرتبط با شاهنامه از جمله معرق، نقاشی قهوهخانهای خوشنویسی و تذهیب و ... معرفی میشوند.
این کارگاهها از تاریخ (امروز) 20 تا 25 اردیبهشت، ساعت 15 تا 16 برگزار میشود.
همچنین نشستهایی با موضوع نقالی و شاهنامه خوانی در غرفه بنیاد فردوسی برگزار میشود.
یاسر موحدفرد افزود: در این غرفه محصولات فرهنگی از جمله مجموعه کتاب 8 جلدی قصههای شاهنامه به زبان ساده برای رده سنی کودک ونوجوان، جورچین با نقش رستم و سهراب و همچنین نرمافزار شاهنامه با قابلیت ترجمه به چهار زبان فارسی،عربی، انگلیسی و فرانسه، عرضه میشود.
وی با اشاره به اینکه رویداد هزاره فردوسی در فهرست رویدادهای فرهنگی یونسکو در سال 2010 و 2011 میلادی به ثبت رسیده، گفت: مجموعه عکسهایی از تابلوهای فردوسی موجود در گنجینههای موزههای کشور از جمله کاخ گلستان، موزه عباسی و مجموعه سعدآباد و ... را گردآوری و در بخش نمایشگاه در معرض دید عموم قرار دادهایم.
همچنین بنیاد مردمی فردوسی، لوح فشردهای، با عنوان "نغمه آزادی" شامل تصنیفها و ترانههای عصر مشروطه را در غرفه بنیاد فردوسی عرضه میکند.

به ما بپیوندید: