معاون سیاسی- امنیتی استاندار خراسان رضوی:

خصوصی‌سازی نمایشگاه به تحقق اهداف چشم‌انداز 20 ساله کمک می کند

1393/02/12-15:24

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی معتقد است مشارکت تشکل‌های نشر و بخش‌های مختلف خصوصی در برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می‌تواند به تحقق اهداف 20 سال جمهوری اسلامی ایران کمک کند.

«علی‌اصغر رشید» در گفت‌و‌گو با ستاد اطلاع‌رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، اظهار کرد: بر اساس اصل 44 قانون اساسی، برای تحول در اقتصاد و فرهنگ، خصوصی‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی، اهمیت ویژه‌ای دارد و از این رو ما عزم خود را جزم کرده‌ایم که در همه امور از مردم استفاده کنیم، به ویژه اینکه حوزه فرهنگ، مقوله‌ای است که بدون حضور مردم مسیر نخواهد شد.

وی افزود: یکی از روش‌های تقویت فرهنگ و بومی‌سازی آن، استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی مردم در همین نمایشگاه‌هاست و افزایش میزان کتابخوانی با استفاده از همین ظرفیت‌ها محقق می‌شود.

به گفته رشید، دولت به تنهایی در هیچ کاری به همه اهداف خود نخواهد رسید و گرچه می‌تواند بر حوزه‌های مختلف نظارت و رصد داشته باشد، اما تولی‌گری و اجرای امور باید بر اساس اصل 44 قانون اساسی، به بخش خصوصی واگذار شود.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: همه دستگاه‌ها و نهادها، همچنین نخبگان، دانشجویان، دانش‌آموزان، فرهنگیان و همه مردم از زن و مرد باید از سوی دولت به کار گرفته شوند تا شاهد رشد و پیشرفت در همه امور باشیم.

وی مشارکت بخش خصوصی در اجرای بخش‌های مختلف بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را اتفاقی مبارک توصیف کرد و گفت: بخش‌های خصوصی در فرهنگ‌سازی باید شرکت داده شوند و در سالی که می‌گوییم سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» است، همه دستگاه‌های دولتی و خصوصی باید پای کار بیایند و در این موضوع مهم، یعنی فرهنگ، کمک کنند تا به اهداف مورد نظر خود در چشم‌انداز 20 ساله برسیم.

رشید با بیان این که هر سال آسیب‌های موجود در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کمتر می‌شود، افزود: یکی از اتفاقات این دوره، شناسایی و شناساندن استان‌های مختلف است و می‌تواند در ارتقای کیفیت نمایشگاه بین المللی کتاب و محبوبیت آن در میان بازدیدکنندگان مؤثر باشد.

وی همچنین از اطلاع‌رسانی و تسهیل دسترسی برای بازدیدکنندگان به بخش‌های مختلف نمایشگاه بین المللی کتاب تهران قدردانی کرد.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، از 10 الی 20 اردیبهشت در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: