معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

ظرفیت‌های بین‌المللی نمایشگاه کتاب را تقویت کنیم

1393/02/12-10:49

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: تقویت ظرفیت‌های بین‌المللی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌تواند در تصحیح چهره ایران اسلامی در جوامع جهانی مؤثر باشد.

«قهرمان سلیمانی» در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور در حوزه فرهنگ نام برد و اظهار کرد: این نمایشگاه برای همه افرادی که به کتاب عشق می‌ورزند، صرف نظر از چگونگی برگزاری، اهمیت بسیاری دارد.

وی نفس حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را یک فرصت طلایی توصیف کرد و گفت: متاسفانه این نمایشگاه را دارای یک گستره ملی تعریف کرده‌ایم، در صورتی که نمایشگاه در حقیقت مجموعه‌ای از داشته‌های فرهنگی یک کشور در طول یک سال است و از این نظر مهم است که در یک تعریف ملی از نمایشگاه، محدود نشویم.

سلیمانی افزود: انتظار این است که به جنبه‌های بین‌المللی این نمایشگاه بیشتر فکر و توجه شود. به ویژه از موضع اقتصاد نشر و فرهنگ، جنبه بین‌المللی نمایشگاه اهمیت دارد، زیرا با توجه به مشکلاتی که در عرصه بازار نشر کشور وجود دارد، بازارهای بین‌المللی منتظر حداقل بخشی از فعالیت‌های فرهنگی ماست و این فرصت را باید مغتنم بشمریم.

وی همچنین با بیان اینکه مخاطبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، افرادی فرهیخته و برگزیده فرهنگ کشور هستند، گفت: اگر ارزش‌های فرهنگی را به شکلی متمرکز بخواهیم نشان دهیم، بهترین عرصه نمایش آن، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است که تا کنون در زمینه رعایت شئونات اسلامی، نمره خوب و قابل قبولی گرفته است.

بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 10 تا 20 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برپاست.

به ما بپیوندید: