
اجرای طرح های فصلی خرید کتاب در کسب و کار اهالی نشر تاثیر دارد
1399/09/01-09:46
رییس انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان معتقد است؛ در طرحهای توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشیها (طرحهای فصلی فروش کتاب) باید بودجهای مستقل از بودجه کلی طرح برای کودکان و نوجوانان اختصاص داده شود.
عبدالعظیم فریدون رییس انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان در گفت وگو با ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اهمیت طرحهای فصلی خرید کتاب گفت: اجرای این طرحها در فعالیت کسب و کار اهالی نشر به خصوص کتابفروشان به طور قطع تاثیر دارد و باید در این زمینه تبلیغات زیادی کرد که مردم از برگزاری آن مطلع باشند.
وی با بیان اینکه من یکی از موافقان صد در صدی اجرای این طرحها هستم، عنوان کرد: تنها نکتهای که در این زمینه وجود دارد این است که فکر میکنم باید تفکیکی بین کتابهای کودک و غیرکودک گذاشته شود زیرا کودکان به دلیل شرایط خاصشان کمتر مراجعه میکنند و در این زمینه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی مشورت با تشکلهای نشر و فعالان نشر کودک و نوجوان باید به دنبال راهکار باشد.
فریدون با بیان اینکه کتابهای کودک و نوجوان اکنون خیلی فقیرانه و حقیرانه در کتابفروشیها وجود دارد، در این زمینه توضیح داد: در این زمینه باید بودجهای مستقل از بودجه کلی طرح برای کودکان و نوجوان اختصاص داده شود تا آنها تشویق شوند و بتوانند کتاب خریداری کنند و کتاب کودک در کتابفروشیها راه پیدا کند.
طرح پاییزه کتاب ۹۹ همزمان با هفته کتاب در حال برگزاری است؛ بیستوهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «دانایی؛ مانایی» از ۲۴ آبان آغاز و تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ ادامه دارد.