
تلاش برای هوشمندسازی بنکارتهای نمایشگاه کتاب
1398/02/03-13:46
معاون اجرایی سی و دومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران از هوشمندسازی بن کارتهای خرید کتاب در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.
به گزارش ستاد خبری سی و دومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، مهدی اسماعیلیراد؛ معاون اجرایی سی و دومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران با توجه به آغاز به کار بخش اجرایی در اسفند ماه سال گذشته گفت: کل متراژ نمایشگاه کتاب در این دوره حدود ۱۱۰ هزار متر مربع است و حدود ۱۵۰۰ ناشر در بخش عمومی شرکت دارند. ۳۵۰ ناشر در بخش کودک، ۵۰۰ ناشر در بخش دانشگاهی، ۱۰۹ ناشر در بخش آموزشی و ۱۰۰ ناشر نیز در بخش دیجیتال در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارند.
وی افزود: اتفاق مهمی که برای اولین بار در برگزاری نمایشگاه کتاب تهران رخ داده است، قرار گرفتن تمامی بخشهای نمایشگاه کتاب به جز بخش ناشران دانشگاهی در مکانهای مسقف است که از هرگونه آسیب و بارش باران در امان باشند.
اسماعیلیراد با اشاره به حضور فعال ناشران خارجی در سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرد: حدود ۸۰۰ ناشر خارجی در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران حضور دارند که شامل ۱۵۰ ناشر عرب و ۶۵۰ ناشر لاتین است. همچنین حدود ۱۳۸ هزار عنوان کتاب در بخش خارجی ارائه شده است و از ۳۰ کشور به نمایشگاه کتاب آمدهاند. ۴۱ هزار عنوان از این کتابها از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ است.
معاون اجرایی سی و دومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران یادآور شد: نکته مهمی که باید در بخش اجرایی به آن اشاره کرد، بحث شفافسازی یارانهها است که در سیاستهای کلان وزارتخانه قرار داشت و به صورت منظم نیز در حال انجام است و۵۰ درصد از آن انجام شده و امید داریم که سالهای آینده به طور کامل به نتیجه برسد. همچنین در راستای سیاستهای کلان سی و دومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران این بوده است که تا حد امکان بن کارتهای ارائه شده به صورت دیجیتال و هوشمند باشد و بن کارتهای فیزیکی حذف شوند. امید داریم تا سال آینده تمامی بن کارتها به صورت دیجیتال به علاقهمندان و دوستداران کتاب ارائه شود.
سی و دومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران با شعار«خواندن توانستن است» از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت ماه در مصلی امامخمینی (ره) برگزار خواهد شد.