با حضور مدیر کل فرهنگی آفریقا ،عربی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛

نشست چالش های بیداری اسلامی برگزار شد

1392/02/11-08:30

نشست «چالش های بیداری اسلامی» عصر یکشنبه 11 اردیبهشت در سرای بیداری اسلامی نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.
به گزارش ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران،حجت الاسلام ابراهیم  انصاری مدیر کل فرهنگی آفریقا ، عربی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  در این نشست گفت:بیداری اسلامی را می توان از ابعاد مختلفی بررسی کرد به دلیل اینکه بیداری اسلامی دارای وسعت و عظمت بسیاری است.جمهوری اسلامی ایران بیش از دو سال است که در ارتباط با بیداری اسلامی و هویت بخشیدن به این حرکت گام بر می دارد.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بسیار مدبرانه در این مسیر حرکت می کنند.ابعاد مختلف سیاسی،فرهنگی،اقتصادی، تاریخی و...از موضوعات و بحث هایی هستند که در حوزه بیداری اسلامی مطرح می شوند.
انصاری با اشاره به اینکه بخش فرهنگی بیداری اسلامی بسیار مهم است افزود:در ابتدا زمانی که مقام معظم رهبری موضوع بیداری اسلامی را مطرح فرمودند بسیاری از افراد حتی در کشور خودمان هم تحلیل های بسیار سطحی از این موضوع می کردند.اما با گذشت زمان کشورهای اسلامی به واقعیت بیداری اسلامی پی بردند و این مسئله جا افتاد.
این کارشناس بیداری اسلامی بیان کرد:غربی ها وقتی متوجه شدند که کشورهای تونس و مصر به حرکت در آمدند به هر شکلی تصمیم گرفتند تا این کشورها را تحت کنترل خود در آورند تا مبادا به دریای جمهوری اسلامی ایران متصل شوند.لذا در صدد ایجاد مانع بر آمدند.
وی افزود:کشورهای غربی یک جور ایران ستیزی را به راه انداختند و برای این کار ازتمام رسانه ها و دستگاه‌های امنیتی و سیاسی خود استفاده کردند تا کشورهای اسلامی را از ایران دور کنند و متاسفانه در ابتدا کمی هم موفق شدند.
انصاری بیان کرد: در نمایشگاه کتاب سال گذشته کشورهای لیبی و تونس هم حضور داشتند. این کشورها اعلام کردند که ما از فضای پیشرفته ایران بسیار متعجب شده ایم زیرا ما که با آمریکا رفاقت داریم، پیشرفت‌های شما را نداشته ایم اما ایران با وجود دشمنی با آمریکا چقدر پیشرفته است.
وی تصریح کرد:غرب همه امکانات خود را بسیج کرد تا به کشورهای اسلامی بفهماند که نزدیکی و دوستی با ایران برای آن ها ضرر خواهد داشت.با گذشت زمان همانطور که از اجلاس امسال بر می آید ،می بینیم که چقدر نسبت به اجلاس سال های قبل ،اطلاعات و تحلیل های این کشورها با جمهوری اسلامی ایران هماهنگ و همسو شده است.
وی عنوان  کرد:با وجود اینکه از نظر رسانه ای محدود هستیم،حرکت و حقانیت جمهوری اسلامی سبب شده تا اقدامات بیداری اسلامی در دفاع از خط صحیح جمهوری اسلامی باشد. اسلام گراهایی چون تونس و مصر و... که آمریکا برای آنها خط قرمزی کشیده بود تا با جمهوری اسلامی ارتباط نداشته باشند هم بعد از مدتی به این نتیجه رسیدند که اگر می خواهند اسلامیت خود را حفظ کنند باید با جمهوری اسلامی ایران ارتباط بر قرار کنند.
انصاری در پایان گفت:امیدوارم همه کشورهای اسلامی در تحقق نقش خود موفق باشند و ما شاهد گسترش اسلام باشیم.
شایان ذکر است نشست های سرای بیداری اسلامی همه روزه  و همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب  برگزار می شود.
بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت ماه در مصلای امام‌خمینی (ره) برپاست.
 

به ما بپیوندید: