مجید اخشابی:

هر سال پای ثابت نمایشگاه کتاب هستم

1392/02/11-08:30

مجید اخشابی، خوانند شناخته شده عرصه موسیقی و یکی از علاقمندان پیگیر نمایشگاه کتاب در باره  این رویداد فرهنگی گفت : نمایشگاه کتاب مهمترین و هیجان انگیزترین رویداد فرهنگی سال است و من هر ساله پای ثابت نمایشگاه هستم.
وی در گفتگو با ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب افزود:  تقریبا از دوران جوانی  و به خصوص در دوره دانشجویی به یاد ندارم که سالی به نمایشگاه نیامده باشم و امسال هم قطعا برای حضور در این رویداد فرهنگی زمان خواهم گذاشت.
اخشابی ادامه داد: در زمان دانشجویی نمایشگاه کتاب یک تجربه بسیار لذت بخش بود. امروز هم وقتی جوانان و دانشجویان را می بینم که از شهرهای مختلف برای حضور در نمایشگاه کتاب می آیند و هیجان دارند خیلی لذت می برم.
 این آهنگساز گفت: من  هر سال در نمایشگاه کتاب حاضر می شوم تا کتاب های مورد علاقه ام را جستجو کنم و با تازه‌های نشر آشنا شوم.
وی پیشنهاد داد: به نظر من خوب است برای نمایشگاه کتاب بخش های جنبی بیشتری در نظر گرفته شود تا این رویداد فرهنگی برای علاقه مندان آن جذابتر باشد؛ بخش های هنری مثل اجراهای موسیقی، نمایش آثار تجسمی و هنری و تئاتر که مربوط به حوزه کتاب باشند و بر مبنای کتاب و کتابخوانی ساخته شده باشند. فکر می کنم این بخش های جنبی کمک می کنند تا افراد بیشتری از قشرهای مختلف جذب نمایشگاه شوند.
اخشابی افزود: باور من این است که کتاب مقدس ترین ابزار یادگیری و آموزش است و هیچ روش دیگری اعم از فیلم های آموزشی، کارگاه ها، صحبت حضوری با استاد، کلاس و... نمی تواند تاثیر لحظاتی را داشته باشد  که برای مطالعه یک کتاب تمرکز می کنیم. من به خاطر تحصیل در رشته پژوهش هنر خوشبختانه مجبور هستم در هفته کتاب های مختلفی را به توصیه استادان بخوانم و الان هم مشغول خواندن کتاب «منطق سوری» نوشته دکتر محمد خوانساری هستم.
این خواننده موسیقی پاپ و سنتی با اشاره به این مطلب که برنامه های آموزشی می‌توانند مردم را جذب کتاب‌خوانی کنند گفت: در طول سال رسانه های گروهی باید بیشتر به موضوع کتاب و کتابخوانی بپردازند و مردم را متوجه نیازشان به مطالعه کنند. همینطور سیستم آموزش کودکان ما باید به شکلی باشد که از کودکی کتابخوانی وارد برنامه روزانه آنها شود و معلم ها و استادان هم کتاب های مناسب را به آنها معرفی کنند.
بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت ماه در مصلای امام‌خمینی (ره) برپاست
 

به ما بپیوندید: