مراجعه روزانه يك‌هزار نفر به «مركز پاسخگويي به سوالات ديني» نمايشگاه كتاب

1391/02/23-08:30

مركز ملي پاسخگويي به سوالات ديني در نمايشگاه كتاب، امسال چهارمين حضور خود را در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تجربه كرد و روزانه پاسخگوي بيش‌ از يك‌هزار مراجعه‌كننده بود.
حجت‌الاسلام سيدحسن هاشمي‌جزي، مدير گروه اخلاق «مركز ملي پاسخگويي به سوالات ديني» در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار كرد: اين مركز از چهار سال گذشته به‌ صورت پياپي در نمايشگاه كتاب تهران حضور داشته است. در اين مركز به پرسش‌هاي ديني مراجعان در حوزه‌هاي قرآن، حديث، كلام، اعتقادات، احكام شرعي و اخلاق پاسخ داده مي‌شود. ارائه خدمات مشاوره‌اي در زمينه‌هاي گوناگون، از ديگر فعاليت‌هاي اين مركز در نمايشگاه كتاب است.

وي با بيان اين‌كه در زمان برگزاري نمايشگاه كتاب(13 تا 23 ارديبهشت)، روزانه حدود 1000 نفر از قشر‌هاي مختلف سني به اين غرفه مراجعه مي‌كردند، گفت: در اين غرفه شاهد مراجعه طيف‌هاي گوناگون از مراجعه‌كنندگان بوديم.

حجت‌الاسلام هاشمي‌جزي در پاسخ به اين پرسش كه آيا مراجعاني در حوزه احكام نشر هم داشته‌اند، گفت: به فراخور فضاي نمايشگاه، افرادي نيز با پرسش‌هايي در اين زمينه مراجعه مي‌كردند كه با مشاوره در حوزه احكام ديني مي‌توانستند به پاسخ خود دست يابند.

مدير گروه اخلاق «مركز ملي پاسخگويي به سوالات ديني» با بيان اين‌كه در اين فضا با در نظر گرفتن چهار ميز و يك عالم حوزه دين كوشيده‌ايم تا حلقه‌هاي مختلف و صميمانه‌اي را براي تبادل‌نظر و مشاوه ايجاد كنيم، گفت: در طول بحث هر فردي مي‌توانست به اين حلقه اضافه شود و به تبادل نظر بپردازد. در اين زمينه هيچ محدوديت تحصيلاتي يا سني را لحاظ نكرده‌ايم و حتي نوجونان هم گاهي به اين حلقه‌هاي فكري افزوده مي‌شدند.

وي افزود: با توجه به اين‌كه مباحثات در اين حلقه‌هاي فكري بيش از 15 دقيقه طول نمي‌كشد، به علاقه‌مندان ادامه اين مباحث توصيه مي‌كنيم كه به نشاني اينترنتي اين مركز www.pasokhgoo.net مراجعه كنند.

هاشمي‌جزي درباره نحوه گزينش عالمان ديني براي مشاوره دادن در اين نشست‌ها گفت: اين افراد ضمن گذراندن تحصيلات حوزوي بايد در زمينه روانشناسي و مشاوه، تصيلات دانشگاهي داشته باشند. همچنين اين افراد بايد درك عميقي از مسايل روز اجتماعي و شبهاتي كه در جامعه مطرح مي‌شوند، داشته باشند و بتوانند در پاسخگويي به اين شبهات به صورت روشمند و با قدرت عمل كنند.

حجت‌الاسلام والمسلمين هاشمي‌جزي در پايان با اشاره به اين‌كه همواره مراجعان اين مركز بيشتر از ظرفيت پاسخگويي اين مركز است، گفت: توسعه پاسخگويي در اين مركز حمايت‌هاي حوزه علميه و نيز دولت را مي‌طلبد.

به ما بپیوندید: