يك نويسنده كودك و نوجوان:

نمايشگاه كتاب قابل مقايسه با ديگر رخدادهای فرهنگي کشور نيست

1391/02/22-08:30

مجيد راستي گفت: نمايشگاه كتاب تهران رويدادي برجسته است كه نمي‌توان آن را با بسیاری از رخدادهای فعاليت‌هاي فرهنگي کشور برابر دانست.

به گزارش ستاد اطلاع‌رساني بيست‌وپنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، مجيد راستي نويسنده كودك و نوجوان درباره تاثير نمايشگاه كتاب بر فرهنگ عمومي جامعه پس از 25 سال برگزاري مستمر اظهار کرد: نمايشگاه كتاب در ربع قرني كه از برگزاري آن مي‌گذرد تاثير بسياري بر ميزان علاقه‌مندي مردم به مقوله كتاب گذاشته است.

وي افزود: در اين 10 روز برگزاري نمايشگاه توجه عموم جامعه به كتاب جلب شده و همه از كتاب صحبت مي‌كنند كه این امر تاثير زيادي بر جامعه دارد.

اين نويسنده كودك و نوجوان با اشاره به اينكه نمايشگاه در واقع بزرگترين فروشگاه كتاب در كشور نيز محسوب مي‌شود، ادامه داد: شايد لازم باشد توجه به تعاملات رايج نمايشگاهي ميان ناشران، مولفان و فروشندگان كتاب بيشتر توجه شود، اگر اين اتفاق روي دهد، نويسندگان، تصويرگران و ناشران يكديگر را پيدا كرده و نشر كتاب نيز با رشد بيشتري در ايام نمايشگاه مواجه مي‌شود.

وي همچنين درباره نقش نمايشگاه در ميزان مطالعه و وضعيت كتاب خواني در كشور نيز گفت: امروز سليقه‌ها عوض شده است، حتی راه‌هاي جديدي براي مطالعه وجود دارد كه تكنولوژي آن را فراهم كرده است. علاوه بر این امكانات ارتباطي نيز گسترده‌تر شده است و اين شايد زمان مطالعه مردم را كاهش داده باشد.

راستي ادامه داد: مطالعه براي ياد گرفتن است و اين كمترين فايده خواندن كتاب است زيرا وقتي شما داستان يا شعر مي‌خوانيد، روح شما رشد مي‌يابد و اين ارزش بيشتري از كسب دانش صرف دارد.

نويسنده كتاب «علي كوچولو» درباره گسترش كتاب‌هاي الكترونيكي نيز گفت: استقبال از اين كتاب‌ها بد نيست و اصلا جاي نگراني ندارد، زيرا كتاب در شكل و فرم اصلي آن صدها سال است كه مورد علاقه مردم بوده و است.

 

به ما بپیوندید: