رئیس بخش ناشران دانشگاهی خواستارشد:

ضرورت ایجاد شبکه سراسری توزیع کتاب در کشور

1390/02/20-08:30

ایجاد شبکه سراسری توزیع کتاب در کشور علاوه بر ساماندهی تازه‌های نشر ، آگاهی‌های لازم در خصوص تازهترین کتاب‌های منتشر شده در طول سال را به مخاطبان می‌دهد.

علی‌اکبر تورانیان، رئیس بخش ناشران دانشگاهی در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان این مطلب افزود: همانطور که در کشورمان شبکه‌های تلویزیونی به موضوعات مختلف ورزشی، قرانی و... می‌پردازند.

وی افزود: به عنوان نمونه شبکه سوم سیما مختص پخش فوتبال است و 100 هزار علاقمند را به ورزشگاه آزادی تهران می‌کشاند، چرا برای 10روز نمایشگاه که 5 میلیون نفر از سراسر کشور بازدید کننده دارد، شبکه‌ای مختص کتاب ایجاد نکنیم.

وی در مورد نحوه دسترسی همه مردم ایران به کتاب بر ضرورت ایجاد شبکه‌های ویژه توزیع کتاب تاکید کرد و گفت: حضور قشرهای مختلف در هر شرایط آب و هوایی در نمایشگاه کتاب نشان از فرهنگی بودن مردم کشورمان دارد و برای دسترسی همگان به کتاب‌ها می‌توان با ایجاد شبکه مستقل توزیع کتاب و گنجاندن عنوان تازه‌های کتاب به مخاطبان شهرستانی اطلاع‌رسانی کرد.

وی خاطر نشان کرد: در شبکه ویژه توزیع کتاب باید برنامه‌هایی شامل نقد فیلم با موضوع کتاب، ثبت تازه‌های کتاب به همراه ناشران و شرح مختصری از کتاب برای آگاهی مردم از آثار مکتوب جدید کشور گنجانده شود.

 

به ما بپیوندید: