توسط رييس بخش فروش بين الملل انتشارات «پيرسون لانگمن»:

كاربردهای لغتنامه لانگمن در آموزش زبان انگليسی تبيين شد

1389/02/17-08:30

در نشستی كه پنجشنبه 16ادريبهشت در سالن بين‌الملل نمايشگاه كتاب تهران برگزار شد، «كريس موريس» رييس بخش فروش بين‌الملل انتشارات «پيرسون لانگمن» به تبيين كاربردهای مختلف لغتنامه لانگمن در آموزش زبان انگليسی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری كتاب ايران (ايبنا)، به نقل از ستاد خبری سرای اهل قلم، در اين نشست «كريس موريس» پس ابراز خرسندی از حضور در تهران برای نخستين بار، درباره امكانات مختلف لغتنامه لانگمن كه همراه با نسخه DVD به فروش می رسد، سخن گفت.
وي بيان داشت: با تهيه اين لغتنامه، زبان‌آموز علاوه بر داشتن يك نسخه كتابی يك DVD با امكانات ويژه دريافت می كند. اين DVD علاوه بر اينكه كليه امكانات نسخه چاپی را دارد، امكانات قابل توجه ديگری را نيز به زبان‌آموزان و معلمان زبان انگليسی ارايه می دهد.
موريس افزود: نخستين ويژگی نسخه DVD امكانات شنيداری آن است و كاربر در هنگام جستجوی يك كلمه می‌تواند تلفظ آن را به لهجه‌های بريتانيايی و آمريكايی بشنود. علاوه بر اين می تواند صدای خود را ضبط كرده و با تلفظ اصلی مقايسه كند.
لغتنامه لانگمن شامل بيش از 35 هزار كلمه است، اما به گفته موريس كه خود سال‌ها معلم زبان انگليسی بوده، با دانستن 3 هزار لغت پركاربرد شنونده می تواند بين 85 تا 90 درصد مكالمات عادی را بفهمد. به همين دليل بخشی از DVD لانگمن به تمرين و آموزش اين لغات پركاربرد اختصاص دارد.
در بخش ديگری از نرم‌افزار لانگمن كاربر می تواند لغات هم معنی و متضاد را جستجو كرده و همچنين در مورد مدل‌های مختلف هم ‌نشينی كلمات در زبان انگليسی اطلاعات كسب كند.
در نسخه چاپی لغتنامه لانگمن حدود 40 هزار مثال برای تبيين مفاهيم كلمات آورده اما در نسخه نرم‌افزاری آن يك ميليون مثال پر كاربرد ذكر شده است.علاوه بر اين‌ها كاربر اين امكان را دارد كه در صورت تمايل، خود بر مثال‌های ذكر شده برای يك كلمه خاص بيافزايد.
«كريس موريس» يكی از مهمترين و كاربردی‌ترين امكانات نرم‌افزار لانگمن را امكان جستجوی كلمات به شيوه‌های گوناگون دانست. در اين لغتنامه كاربران می‌توانند كلمات را با توجه به كاربرد آن‌ها در رشته‌های آكادميك گوناگون و همچنين با توجه به شباهت‌های تلفظی جستجو كنند.
موريس در اين باره اظهار داشت: تصوركنيد شما كلمه‌ای را می شنويد و در مورد املای آن مطمئن نيستيد. می توانيد فونتيك مورد نظر خود را در صفحه مربوطه مشخص كنيد، سپس نرم‌افزار، كلماتی را كه ممكن است مد نظرتان باشد نشان خواهد داد.
اين لغتنامه يك بخش فرهنگی نيز دارد كه كاربران می‌توانند با استفاده از آن اطلاعاتی درباره كشورهای انگليسی زبان كسب كنند.
آموزش دستور زبان انگليسی و برنامه‌ای برای نوشتن مقالات آكادميك نيز بخش ديگری از اين نرم‌افزار اند.
رييس بخش فروش بين الملل انتشارات «پيرسون لانگمن» در ادامه افزود: آن‌چه اين لغتنامه را از ساير لغتنامه‌ها متمايزمی كند اين است كه اطلاعات را به شيوه‌های مختلف دسته‌بندی كرده تا هركس با توجه به نياز خود آن‌ها را جستجو كند.
موريس در پايان به سوالات شركت‌كنند‌گان پاسخ داد.

به ما بپیوندید: