براي نخستين بار حضور يافته اند

20 ناشر اتریشی در بيست و سومين نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

1389/02/17-08:30

کشور اتریش امسال براي نخستين بار با 20 ناشر در بيست و سومين نمایشگاه بين المللي کتاب تهران حضور يافته است. سال پيش تنها سفارت اتریش در این نمایشگاه غرفه داشت و کتابی عرضه نشده بود، اما امسال انجمن حمایت از ناشران اتریش با همکاری سفارت اين كشور در تهران، اقدام به عرضه کتاب کرده است.

کتاب‌های این غرفه مشتمل بر کتاب‌های داستانی، غیرداستانی، کتاب‌های کودکان و ..است. از جمله آثار مورد توجه می‌توان به آثاری از «میلنا فلازار» نویسنده اتریشی متولد سال 1980 اشاره کرد. این نویسنده با دو کتاب «اوکاسان، مادر ناشناخته من» و «من هستم»(مشتمل بر سه داستان) که هر دو توسط انتشارات «رزیدنس» در سال 2010 منتشر شده‌اند، امسال به تهران آمده است.

کتاب «قصر پرواز کننده» نوشته «والتر کاپاچر» نویسنده اتریشی، برنده جایزه ادبی معتبر «گئورگ بوشنر» سال 2009 نیز کتابی است که هم در غرفه آلمان و هم در غرفه اتریش عرضه شده است.

علاوه بر این، خودزندگینامه «توماس برنهارت» مشتمل بر پنج داستان با عنوان «دلیل»، «طبقه زیر شیروانی»، «نفس»، «سرما» و «کینل» ، کتاب ایران‌شناسی در اروپا، کتاب «مجموعه موزه راه رویایی» ( نخستين سند کامل در مورد این موزه)، «ختم الغرایب» اثر خاقانی شروانی (انتشارات فرهنگستان علوم اتریش و مرکز پژوهشی میراث مکتوب»، «ظفرنامه حمدالله مستوفی و شاهنامه»، کتاب «شواهد و مدارک انکارناپذیر» (اسناد اتریشی‌ها درباره قتل عام ارامنه)، «ترازوی زمان» و کتاب‌هایی در مورد زندگی و آثار «روبرت شومان»، «ولفگانگ موتزارت»، «ریچارد اشتراوس» و «هانس آیسلر» از آثار عرضه شده در این نمایشگاه‌ اند.

در بخش کتاب‌های کودک نیز می‌توان به آثاري چون «ای‌بی‌سی برای کودکان»، «دماغ» و «ثریا شتر کوچک» اشاره کرد.

از اين گذشته، نمایشگاه کتاب تهران در روزهای 22 و 23 اردیبهشت شاهد برگزاری مراسمي با عنوان روز اتریش است. در این دو روز، از ساعت 13 تا 18 شاهد برپايي هشت نشست خواهيم بود كه در خلال آنها مراسم کتابخوانی، معرفی کتاب و سخنرانی نيز برگزار می‌شود. از جمله شخصیت‌های مطرحي كه در نشست‌هاي این دو روز حضور خواهند داشت، خانم «میلنا فلازار» نویسنده اتريشي، علی اصغر حداد مترجم، هلموت پرانتنر و دکتر «روبرت کوپتا» هستند.

 

به ما بپیوندید: