به همت کمیته فعالیت‌های جنبی

خیابان هنر در نمایشگاه کتاب ساخته شد

1393/02/11-18:41

کمیته فعالیت‌های جنبی در حاشیه برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلای امام خمینی(ره)، خیابان هنر را با محوریت «فرهنگ و هنر» احداث کرد.

به گزارش ستاد خبری بیست هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، «مجید صحاف» مدیر کمیته فعالیت‌های جنبی گفت: در این خیابان، هنرمندانی از سراسر کشور به خلق اثر در زمینه‌های خطاطی، نقاشی، معرق، شیشه‌گری، تذهیب، کاریکاتور، معرق، سفالگری، منبت، تصویرگری و... می‌پردازند.

وی افزود: هدف از ساخت این خیابان یادآوری جایگاه فرهنگ‌ساز هنر در کنار فرهنگ کتاب و کتابخوانی است. وی همچنین بر لزوم برنامه‌ریزی مسئولان برای بهره‌برداری از قابلیت‌های این هنرمندان جوان تاکید کرد.

در این خیابان، غرفه طراحی و نقاشی شامل نمایش آثار نقاشی از چهره مراجع تقلید، شهدا و نویسندگان و اجرای زنده هنر نقاشی، غرفه مشبک فلز و علامت‌سازی با نمایش آثار مشبک فلز، غرفه قلم‌زنی، غرفه خوشنویسی در سبک‌های گوناگون، نمایش آثار جذاب خوشنویسی با اهدای رایگان خوشنویسی به بازدیدکنندگان، غرفه معرق خط با محوریت آیات قرآن کریم و اشعار شهدا، غرفه منبت حجم و پیکره‌تراشی، غرفه قالی‌بافی و گلیم‌بافی، غرفه سوخته‌کاری، غرفه معرق سنتی، معرق مدرن و... همه روزه به هنرنمایی و ارانه برنامه می‌پردازند.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 10 تا20 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برپاست.

به ما بپیوندید: