بانوان، در غرفه «زن‌، حجاب و خانواده» سالن یاس توقف کنید

1393/02/11-18:35

آثار پژوهشی مرتبط با مسائل زنان، حجاب،‌ خانواده و سبک زندگی در بخش ترویجی سالن یاس نمایشگاه کتاب تهران ارائه می‌شود.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، «فاطمه سادات ادیبی»، مسئول غرفه «زن‌، حجاب و خانواده» در سالن «یاس» درباره فعالیت‌های این غرفه گفت: در این غرفه بهترین آثاری را که در زمینه زن، حجاب، تربیت فرزند، خانواده و ازدواج از ناشران مختلف منتشر شده است، به مراجعان معرفی می‌کنیم و به آنها توضیحات تکمیلی درباره کتاب‌ها می‌دهیم.

وی افزود: کتاب «حریم ریحانه» اولین اطلس در حوزه پوشش و حجاب است که بانگاهی برون‌دینی به این موضوع می‌پردازد. این اثر که تاکنون به چاپ بیست‌وسوم رسیده محصول فعالیت پژوهشی توسط گروهی از نویسندگان است.

ادیبی گفت: پوشش امری عقلی و تجربی بوده که در درون و فطرت همه انسان‌ها وجود دارد. در این کتاب به موضوعاتی نظیر «تاریخچه پوشش در جهان»، «پوشش در ادیان مختلف» و«34 شبهه درباره حجاب» پرداخته شده است. همچنین کتابچه «حریم ریحانه» و فلش کارت‌های آن توسط انتشارات تلاوت آرامش تولید شده که به صورت خلاصه و جذاب به مباحث کتاب اصلی می‌پردازد.

ادیبی که به نمایندگی از مؤسسه فرهنگی هنری «خیبر» در این غرفه حضور دارد، ادامه داد: «زمانی برای زن بودن» یکی دیگر از آثار شاخصی است‌که در این غرفه آن را به علاقه‌مندان معرفی می‌کنیم. این کتاب در 4 بخش، نگاهی زنانه به دفاع مقدس دارد.

مسئول غرفه ترویجی «زن‌، حجاب و خانواده» در سالن یاس، گفت: کتاب «حیاه طیبه» نیز با موضوع سبک زندگی اسلامی از دیگر آثار انتخابی ما برای معرفی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است. این اثر براساس صحبت‌های مقام معظم رهبری و سخنرانی ایشان در استان خراسان شمالی درخصوص سبک زندگی گردآوری شده است.

تحقیق و تنظیم این کتاب به مدت 4 ماه توسط فاطمه سادات ادیبی و فاطمه محرابی به طول انجامید.

مجمع ناشران انقلاب اسلامی در بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عهده‌دار برپایی سالن «یاس» است. پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در قالب برگزاری نشست‌ها و هم‌فکری‌ها، ایجاد پاتوق جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، برگزاری نشست با چهره‌های شاخص حوزه کتاب از جمله نویسندگان و ناشران جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، از جمله برنامه‌های مهم این مجمع در سالن یاس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

به ما بپیوندید: