وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد:

در حوزه دفاع مقدس با گنجینه‌ای از آثار مواجه هستیم

1393/02/11-15:26

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز (11 اردیبهشت ماه) از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کرد و خانه فرهنگ ایثار و مقاومت را افتتاح کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز (11 اردیبهشت ماه) از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کرد و پس از ورود به سالن چشم‌انداز، «خانه فرهنگ و ایثار و مقاومت» را افتتاح کرد.

در این مراسم علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مفهوم ایثار گفت: در فرهنگ کشور ما ایثار مفهوم بسیار گسترده‌ای دارد. اصولا کلمه ایثار از فرهنگ قرآنی اخذ شده است و بر عملی دلالت دارد که انسان در زمانی که خود به چیزی نیازمند است از آن چشم بپوشد و منافع دیگران را مقدم ‌شمارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: یکی از وظایف ما بعد از پایان جنگ ترویج فرهنگ شهادت و ایثار است. آثار بسیاری بعد از دفاع مقدس برای ما باقی مانده است. مجموع آثار منتشر شده در حوزه دفاع مقدس را اگر جمع کنیم بیش از ده هزار عنوان کتاب می‌شود. این آثار در موضوعات مختلف اعم از رمان، داستان، خاطره، فایل صوتی رزمندگان، وصایا و... می‌شود.  از این نظر با گنجینه‌ای از آثار در حوزه دفاع مقدس مواجه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: آنچه مهم است این است که این فرهنگ را زنده نگه داریم و آن را به نسل جدید منتقل کنیم. مجاهدانی که از هویت، ناموس و استقلال این کشور دفاع کرده‌اند، مجسمه ایثار هستند.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به راه اندازی خانه فرهنگ و ایثار گفت: امیدوارم خانه فرهنگ و ایثار بتواند همچون خانه‌ کتاب و خانه ترجمه قدم مثبتی در این عرصه بردارد و فعالیت‌های خوبی را ارایه کند.

به ما بپیوندید: