با حضور 278 ناشر

بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب آغاز به کار کرد

1393/02/10-19:09

بخش کودک و نوجوان بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با همکاری 278 ناشر و با 291 غرفه کار خود را آغاز کرد.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، «برزو سریزدی» مدیر بخش کودک و نوجوان این نمایشگاه، در این باره گفت: بخش کودک و نوجوان دارای 13 هزارمتر مربع فضای غیرمفید و 6700 مترمربع فضای مفید است که در آن به جز 278 غرفه مختص ناشران، غرفه‌هایی نیز به آتش‌نشانی، بانک، ستاد اطلاع‌رسانی، مخابرات و... اختصاص داده شده است.

وی افزود: امسال برای نخستین بار 6 غرفه نیز به اموری مانند اسباب‌بازی و لوازم‌التحریر داده شده است.

مدیر بخش کودک و نوجوان با بیان اینکه بیشتر غرفه‌های این بخش از روز نخست فعال شده‌اند، گفت: با آنکه متراژ این بخش نسبت به سال گذشته ثابت مانده، اما تقاضای ناشران کودک و نوجوان برای حضور در نمایشگاه امسال افزایش یافته است و 20 ناشر جدید در نمایشگاه امسال غرفه گرفته‌اند.

سریزدی با تأکید بر زیبایی بیشتر نمایشگاه امسال گفت: بیش از 50 ناشر کودک و نوجوان در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران غرفه خودساز دارند که این موضوع به زیباسازی هرچه بیشتر نمایشگاه امسال افزوده است.

وی درباره مساحت غرفه‌های بخش کودک و نوجوان نیز گفت: کوچک‌ترین غرفه این بخش 6 مترمربع و بزرگ‌ترین غرفه 550 مترمربع است. غرفه‌های بالای 50 متر در انتهای سالن‌های 23، 22 و کل سالن 24 و باقی ناشران به ترتیب حروف الفبا از ابتدای سالن 22 تا انتهای سالن 25 هستند.

به گفته وی، متراژ غرفه هر ناشر بر اساس تعداد کتاب‌های آن تعیین شده و به هر 5 عنوان کتاب، یک مترمربع فضا اختصاص داده شده است.

همچنین بیش از 300 دستگاه کارتخوان بخش کودک و نوجوان که به دلیل مشکلات فنی در روز نخست برگزاری نمایشگاه فعال نبود تا فردا آماده به کار می‌شود.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 10 تا 20 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برپاست.

به ما بپیوندید: