وزیر نیرو در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران:

مشارکت بخش خصوصی در نمایشگاه کتاب یک اتفاق مثبت است

1393/02/10-19:08

وزیر نیرو امروز چهارشنبه 10 اردیبهشت، همزمان با نخستین روز بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از این رویداد فرهنگی بازدید و با سیدعباس صالحی رئیس نمایشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

«حمید چیت‌چیان» وزیر نیرو در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با اشاره به نامگذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: همان‌طور که در زمینه سیاست اقتصاد مقاومتی، رهبری معظم انقلاب فرمودند، به اقتصادی دانش‌پایه نیاز داریم و هر چه بتوانیم از علم برای ارتقای فناوری و تبدیل آن به ثروت استفاده کنیم، به همان میزان در میدان اقتصاد موفق خواهیم بود و همچنین در اقتصاد بین‌الملل، می‌توانیم رقابت‌پذیری خود را افزایش دهیم.

وی افزود: اگر به این موضوع اعتقاد داشته باشیم، آن‌وقت اهمیت کتاب روشن می‌شود زیرا کتاب عامل اشاعه علم و فرهنگ در جامعه است.

وزیر نیرو با بیان اینکه اهمیت دیگر کتاب در کنار دانش‌افزایی، جهاد معنوی است، اظهار کرد: هر فردی خارج از شغل و مرتبه‌اش نیازمند کتاب است و کتاب می‌تواند در توسعه علم مؤثر و زمینه‌ساز ارتقای فناوری و رشد و شکوفایی اقتصاد باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، مشارکت تشکل‌های خصوصی نشر را در برپایی نمایشگاه کتاب بیست‌وهفتم مثبت ارزیابی کرد و گفت: دولت ظرفیت انسانی و مدیریتی محدودی دارد و اگر بخشی از فعالیت‌های دولت بر دوش مردم قرار گیرد، می‌توانیم از ابتکار، خلاقیت، مدیریت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده کنیم.

چیت چیان ادامه داد: نتیجه مشارکت بخش خصوصی در انجام فعالیت‌های مختلف، فراتر از آن چیزی است که تصور می‌کنیم و از این رو، مشارکت بخش خصوصی بسیار پسندیده و در پیشرفت فرهنگ تأثیرگذار خواهد بود.

به ما بپیوندید: