یک پژوهشگر و استاد دانشگاه:

حضور ناشران غایب در نمایشگاه نشانه اعتماد به مدیران فرهنگی است

1393/02/10-12:11

یک پژوهشگر و استاد دانشگاه معتقد است بسیاری از ناشران ارزشمند کشور چندین سال است که از حضور در نمایشگاه کتاب امتناع کرده اند. حضور دوباره آن ها در نمایشگاه کتاب نشانه اعتماد به مدیران فرهنگی است.

«حسن ذوالفقاری» پژوهشگر و استاد دانشگاه در گفت و گو با ستاد اطلاع رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عنوان کرد: فعالیت ها و جریان های فرهنگی نباید درگیر سیاست شود و موضع گیری های سیاسی هرگز نباید بر روند اقدامات فرهنگی و ادبی تاثیر بگذارد که متاسفانه در سال های اخیر شاهد این تاثیرگذاری بوده ایم.

وی ادامه داد: در عملکرد مدیران فرهنگی دولت تدبیرو امید بارقه هایی از امید دیده می شود. خوشبختانه برخی ناشران پس از گذشت چند سال متوالی امسال امکان حضور در نمایشگاه کتاب را یافته اند و برخی کتاب ها که بی دلیل مجوز انتشارشان لغو شده بود، بار دیگر چاپ شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. اتفاقاتی از این دست باعث شده تا سطح امیدواری مخاطبان و فعالان حوزه فرهنگ و ادب افزایش یابد. البته نباید از یاد برد که  ادامه این جریان مثبت به حمایت اهالی فرهنگ و هنر و مسئولان این حوزه بستگی دارد.

این استاد دانشگاه با اشاره به این که افزایش سطح امیدواری ارتباط مستقیمی با استقبال از نمایشگاه کتاب دارد، یادآور شد: انتظار می رود اعتماد از دست رفته میان وزارت ارشاد و ناشران معتبر، بازگرداننده شود. بسیاری از ناشران ارزشمند این کشور به قهر و در مخالفت با رویکرد مدیران فرهنگی گذشته، چندین سال بود که از حضور از نمایشگاه کتاب امتناع می کردند. چنانچه این اطمینان و اعتماد بازگردانده شود، نمایشگاه رنگ و روی دیگری به خود خواهد گرفت و حضور دوباره آن ها در نمایشگاه کتاب نشانه اعتماد دوباره به مدیران فرهنگی است.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای 10 تا 20 اردیبهشت 1393 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: