در برنامه نقد و بررسی فیلم «صوراحیل» بیان شد؛

انجمن سینمای جوانان ایران دوره‌های آموزشی فیلم اقتباسی برگزار کند

1403/02/19-15:42

کارگردان فیلم کوتاه «صوراحیل» گفت: فضای سینمای کشور را فضایی باز برای تولید فیلم‌های اقتباسی می‌دانم و فکر می‌کنم که انجمن سینمای جوان باید دوره‌های آموزشی تولید فیلم‌های اقتباسی را برگزار کند.

به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران؛ برنامه نقد و بررسی فیلم «صوراحیل» در روز اول برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مصادف با ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳  با حضور اسماعیل عظیمی کارگردان این فیلم در «کوشک کتاب» برگزار شد.

 عظیمی در این برنامه گفت: «صوراحیل» براساس داستانی کوتاه با همین نام و به قلم مهدی شریفی ساخته شده است؛ شریفی دوست من است و من از او و دیگر دوستانم خواسته بودم که داستان‌هایی را که نوشته‌اند و فکر می‌کنند که می‌توان از آنها اقتباس سینمایی کرد، به من معرفی کنند.

وی افزود: «صوراحیل» به متن اصلی وفادار است و می‌خواهد به ما بگوید که مرگ هر کسی می‌تواند ما را به یاد مرگ بی‌اندازد و به یاد مرگ بودن به معنای ناامیدی نیست و امیدواری را به دنبال می‌آورد.

عظیمی ادامه داد: اقتباس کار بسیار مشکلی است و نویسنده پس از دیدن کار من گفت که فیلم جلوتر از چیزی بوده که او فکر می‌کرده است.

او افزود: من از اول می‌دانستم که تولید فیلم «صوراحیل» کار سختی است اما دوست داشتم که آن را تولید و تجربه کنم. فضای سینمای کشور را فضایی باز برای تولید فیلم‌های اقتباسی می‌دانم و فکر می‌کنم که انجمن سینمای جوان باید دوره‌های آموزشی تولید فیلم‌های اقتباسی را برگزار کند.

سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه kebab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: