جدول برنامه های علمی و فرهنگی در نمایشگاه کتاب تدوین شد

1395/01/28-12:31

معاون کمیته فعالیت های فرهنگی بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران از برنامه های علمی و فرهنگی تدوین شده و در حال تصویب نمایشگاه خبر داد و گفت: به دنبال نظرسنجی از اهالی نشر و قلم و پس از چندین جلسه با حضور شورای مشورتی کمیته فعالیت های فرهنگی، فعالیت های ما در قالب برنامه های بخش بندی شده به اجرا درخواهد آمد.

به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، فتح الله فروغی با بیان این مطلب افزود: این برنامه ها بر اساس شرح وظایف و چارت سازمانی مصوب به صورت برنامه های علمی و فرهنگی در سالن های مختلف نمایشگاه کتاب برای حضور علاقه مندان به کتاب ارائه می شود.

وی درباره جزئیات برنامه های تالار گفت و گو در نمایشگاه کتاب تهران گفت: برنامه های این تالار دربرگیرنده موضوعاتی است که به شکل خاص به حوزه نشر و قلم مربوط می شود و مسایل مورد نظر ناشران را از جنبه های مختلف و از دیدگاه های کارشناسی مورد توجه قرار می دهد.

فروغی افزود: نشست های تالار گفت و گو که به صورت پنل و سخنرانی برنامه ریزی شده است، با حضور صاحب نظران موضوعی اداره خواهد شد و محلی برای ارائه راهکارهای علمی در جهت پیشبرد اهداف صنعت نشر کشور است.

معاون کمیته فعالیت های فرهنگی موضوعاتی همچون «بحران محتوا»، «تولید و ویژگی های آن»، «توزیع و بازاریابی» و... را از جمله محورهای مربوط به تالار گفت و گو در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دانست.

وی با اشاره به سایر برنامه های کمیته فعالیت های فرهنگی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، گفت: سلسله نشست هایی در سرای اندیشه نمایشگاه کتاب برگزار خواهد شد که این گونه نشست ها بیشتر دربرگیرنده جنبه های فرهنگی است و به طور عام تر موضوعات حوزه قلم و نشر را در نظر دارد. سرای اندیشه فضای مناسبی را برای ارائه برنامه های فرهنگی و سازمان ها فراهم خواهد آورد.

معاون کمیته فعالیت های فرهنگی بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران ادامه داد: سرای اندیشه برای برنامه های مناسبتی در نظر گرفته شده و تعداد 30 نشست از بین پیشنهادهای رسیده به دبیرخانه براساس اولویت موضوع و اعلام پیشنهاد برای این سرا پیش بینی شده است.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار می شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

به ما بپیوندید: