وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

امیدوارم نمایشگاه بیست و نهم در تپه های عباس آباد تهران برگزار شود

1394/02/27-10:46

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: صحبت‌های شهردار تهران را جدی می‌گیرم و این موضوع را در مطالبات خود از شهرداری قرار می‌دهم و امیدوارم که نمایشگاه بیست و نهم در باغ کتاب در تپه‌های عباس آباد برگزار شود.
به گزارش ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، آئین اختتامیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، عصر شنبه 26 اردیبهشت ماه با حضور علی حنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدباقر قالیباف شهردار تهران و سیدعباس صالحی رئیس بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مدیران کمیته‌های مختلف نمایشگاه ، ناشران و اصحاب رسانه در ضلع جنوبی مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صحبت‌های خود را با تبریک عید مبعث و دو تشکر ویژه آغاز کرد و گفت: از تمامی نهادهای حاضر و از تمامی ناشران که در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، شرکت کردند تشکر می‌کنم زیرا با حضور فعال و باشکوه خود در نمایشگاه و تلاش شبانه روزی نمایشگاه پرباری در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.
وی تشکر ویژه خود را از تشکل‌های نشر اعالم کرد و افزود:  تشکل‌های نشردر این نمایشگاه همکاری بسیار خوبی را با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته‌اند و امیدوارم که به تدریج برگزاری نمایشگاه کتاب به تشکل‌های نشر واگذار شود.
وی ادامه داد: تشکر دوم من از شهردار تهران و مدیران فرهنگی شهرداری است که در طول 21 ماهی که دولت یازدهم بر سر کار آمده است نهایت همکاری را با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته‌ و به شکل جدی به مسائل فرهنگی کشور پرداختند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تشریح فعالیت‌های شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران از سال‌های گذشته اقدامات بسیار مناسبی در راستای رشد فرهنگی انجام داده که از این میان می‌توان به راه اندازی سالن‌های تاتر فرهنگسرای خاوران، راه اندازی باغ کتاب، نمایشگاه یاد یار مهربان و کمک‌های جدی که به ناشران کرده است اشاره کرد.
وی ادامه داد: همچنین فعالیت‌های مختلفی را شهرداری در فضای شهر تهران انجام داده است تا فضای شهر را به یک فضای فرهنگی تبدیل کند .
جنتی با اشاره به گزارش رئیس نمایشگاه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار کرد: صالحی گزارش کوتاهی را از فعالیت‌های نمایشگاه بیست و هشتم ارائه داد که نشان از تلاش‌های معاونت امور فرهنگی دارد لذا از وی و همه کارکنان این معاونت که در ماه‌های گذشته تلاش‌های بسیاری را انجام داده‌اند تشکر کنم  امیدوارم با برنامه ریزی‌های متعدد کمبودهای نمایشگاه امسال جبران شود و در سال آینده نمایشگاه بهتری را شاهد باشیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به صحبت‌های شهردار تهران اظهار کرد: صحبت‌های شهردار تهران مبنی بر برگزاری نمایشگاه کتاب در باغ کتاب را جدی می‌گیرم و نکات مطرح شده را در مطالبات خود از شهرداری قرار می‌دهم. همه ما می‌دانیم که مصلای تهران جای مناسبی برای برگزاری نمایشگاه نیست لذا امیدوارم نمایشگاه بیست و نهم در  باغ کتاب و در تپه های منطقه عباس آباد برگزار شود.
وی ادامه داد: همچنین این انتظار را از شهرداری تهران داریم تا شهر آفتاب را به سرعت آماده کند تا در آینده بتوانیم از آن به عنوان یک نمایشگاه بین‌المللی مناسب و آبرومند استفاده کنیم تا نمایشگاه کتاب و سایر نمایشگاه‌های مهم در این فضا برگزار شود.
بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفتگو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: