پایان نمایشگاهی برای گفت و گوی تصویرها

1393/09/11-14:11

نمایشگاه فستیوال کتاب تفلیس با حضور تصویرگران ایران، گرجستان و اوکراین به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران این نمایشگاه از 28 تا 30 نوامبر (7 تا 9 آذرماه) سال جاری با مشارکت موسسه گوته در تفلیس، مرکز کتاب‌های هنری تفلیس،  حمایت وزارت فرهنگ گرجستان، مرکز کتاب ملی گرجستان، انجمن ناشران و کتابفروشان گرجستان، رایزنی فرهنگی ایران در تفلیس و موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برگزار گردید.

در این نمایشگاه علاوه بر عرضه کتاب ، سه نمایشگاه تصویرگری از آثار تصویرگران ایرانی، گرجی و اوکراینی به نمایش در آمد. در ایام برگزاری نمایشگاه نیز آثار 20 تصویرگر ایرانی با 80 اثر  براساس متن شاهنامه شرکت داده شدند. علاوه بر این، نمایشگاهی از مؤلفان اوکراینی، نمایشگاه عکس هنرمندان اکراینی، نمایشگاه بین المللی کتاب‌های تصویری و نمایشگاه آثار  چاپ سیلک هنرمندان آلمانی برگزار  شد.

کارگاه آموزش اوریگامی، خطاطی چینی و تصویرسازی برای کودکان با هدایت هنرمندان چینی و آلمانی، کارگاه آموزش تصویرسازی و چاپ سیلک با راهنمایی هنرمندان آلمانی و فرانسوی، از دیگر بخش‌های این برنامه فرهنگی بود. همچنین چندین سخنران از کشورهای آلمان، امریکا، ایران، گرجستان، سویس، فنلاند، اوکراین  با موضوعاتی چون تصویرگری، کتاب کودک، کتاب‌های مصور، تصویری سازی برای اپلیکیشن و... به ارائه سخنرانی پرداختند.

از ایران نیز علی بوذری، گلریز گرگانی و سارا خرامان به ارائه آثار و اجرای کارگاه هنری پرداختند و علی بوذری به سخنرانی با عنوان «هویت ایرانی در بستر تصویرگری جهانی» پرداخت.

به ما بپیوندید: