قائم‌مقام سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد؛

۹۰درصد مطالبات ناشران سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پرداخت شد

1401/03/18-13:21

علی رمضانی از پرداخت ۹۰ درصدی مطالبات ناشران شکل مجازی سی‌وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پس از گذشت ۱۰ روز کاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، علی رمضانی (قائم‌مقام سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران) با بیان این‌که 90 درصد مطالبات ناشران شرکت‌کننده در شکل مجازی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بر اساس بسته‌هایی که به خریداران تحویل داده شده به شماره حساب اعلامی ناشران در زمان ثبت‌نام، واریز شده است، گفت: مابقی تسویه حساب با ناشران حاضر در این نمایشگاه نیز پس از رسیدن آخرین مرسولات خریداری شده در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به دست مخاطبان، پرداخت می‌شود.

 

رمضانی با بیان اینکه در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در راستای تحقق هرچه بیشتر عدالت فرهنگی و دسترسی عموم از  سراسر کشور به  تازه های نشر، شکل مجازی همزمان با شکل حضوری نمایشگاه برگزار شد، گفت: همچنین در این دوره، یارانه اعتباری خرید کتاب با هدف شفاف‌سازی و توزیع عادلانه به شکل مجازی نمایشگاه تخصیص پیدا کرد و خریداران بسته‌های خریداری شده را با پست رایگان دریافت کردند.

 

قائم‌مقام سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با تاکید بر اینکه در این دوره از نمایشگاه بیشترین نسخه کتاب در حوزه کودک و نوجوان به فروش رسیده است، بیان کرد: پس از حوزه کودک و نوجوان از ‌کتاب‌های ادبیات، علوم اجتماعی، دین و کمک آموزشی استقبال بیشتری صورت گرفته است.

 

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در پایان گفت: 211میلیارد و 350 میلیون و 435 هزار و 594 تومان کتاب در دو  شکل فیزیکی و مجازی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به فروش رسید؛ از این مبلغ 107 میلیارد و 450 میلیون تومان در بخش فروش فیزیکی و 103 میلیارد و 892 میلیون تومان در بخش مجازی ثبت شده است.


سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه به صورت حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و تا دوم خردادماه ۱۴۰۱ در شکل مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار شد.

به ما بپیوندید: